OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, GRIPEN-flygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt.
Vi erbjuder dig
Som myndighet i försvarssektorn är vårt uppdrag, att leverera det som vårt svenska försvar behöver, viktigare än någonsin. Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata.
Ditt arbete som administratör
Ledningsstaben ansvarar för verksamhetsövergripande styrning, planering, uppföljning och verksamhetsutveckling, samt utgör stöd till myndighetsledningen. Här bidrar alla i det ständiga arbetet med att utveckla vår organisation och verksamhet. Du kommer att bli del av ett kompetent och engagerat team.
Ledningsstaben söker nu en eller flera administratörer som ska arbeta som stöd till chefer och medarbetare och chefer inom organisationen.
Som administratör kommer du bland annat att hantera funktionsbrevlådor, kalendrar, planera och boka personalrelaterade arrangemang som resor, konferenser och besök, administrera remisshantering, lotta ärenden, inventera handlingar samt se till att handlingar expedieras. Du kommer även att hjälpa chefer och medarbetare med enklare beslutsunderlag och hantering av handlingar, inklusive diarieföring i våra stödsystem samt verka som användarstöd för systemen. Du kommer att samordna administrativa och praktiska frågor kring möten, utarbeta material, underlag och dokumentation och även ta emot besök. Att samordna praktiska frågor vid nyanställningar och personalavgångar, ansvara för sammanställningar vid inventering av handlingar och utrustning, hjälpa till med PowerPoint-presentationer och hålla ordning på Ledningsstabens gemensamma mötesrum är även uppgifter som ingår i administratörens roll.
Vi söker dig som
Vi söker dig som har gymnasiekompetens och har du dessutom eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning är det meriterande. Du har erfarenhet av att arbeta som administratör eller motsvarande i en större organisation och har erfarenhet av dokument- och ärendehantering. Har du arbetat på myndighet eller annan offentlig verksamhet är det meriterande, liksom om du har erfarenhet av arbete på FMV. Erfarenhet av att hantera stora informationsmängder, exempelvis administrera funktionsbrevlådor eller lottning av ärenden, liksom att ha deltagit i utvecklingsarbete inom eget ansvarsområde är också meriterande.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och kommunicerar på ett lättförståeligt och välformulerat sätt. Likaså har du mycket goda kunskaper i MS Office exempelvis i SharePoint, PowerPoint, Word och Outlook. Det är meriterande om du har intresse för och erfarenhet av FMV:s stödsystem UBW, Palasso eller Platina.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter att du tar ansvar för dina uppgifter och själv strukturerar och driver ditt arbete framåt. Du är noggrann och har lätt för att samarbeta med andra människor och är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare tar du initiativ och gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Slutligen är flexibilitet och förmåga att anpassa sig till förändringar viktiga egenskaper i rollen.
Vill du vara med och utveckla framtidens försvar?
I denna rekrytering samarbetar FMV med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Johanna Forsell via Adecco, 073-684 71 65
Du söker tjänsten med CV, personligt brev och eventuella intyg senast 2022-11-07.
Våra fackliga representanter är Elisabeth From (Saco-S), Peter Andersson (SEKO), Lars Carlsson (OFR/O) och Christer Bringemark (OFR/S/Försvarsförbundet). Alla nås på telefon 08-782 40 00.
Varmt välkommen med din ansökan!
FMV finns för landet, i många delar av landet. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Selander, Chef Radio
08-782 5518
Deirdre Cederbrand, Stf chef Radio
08-782 5702
Lars Ulvesand, Facklig företrädare SACO
08-782 4000
Micael Festin, Facklig företrädare OFR-S
08-782 4000
Anders Palm, Facklig företrädare OF
08-782 4000
Göran Stolpe, Facklig företrädare SEKO
08-782 4000
Staffan Strömbäck, Chef Metod och Designstöd och FOU
08-782 4716
Mi Irveland, Ställföreträdande Chef Metod och Designstöd och FO
08-782 4657
Agneta Bengtsson Andrade, Facklig företrädare TCO/Försvarsförbundet
08-782 4000
Pierre Königsson, Facklig företrädare SACO
08-782 4000