Administratörer till Lokalkontor Östersund

Administratörer till Lokalkontor Östersund

Arbetsbeskrivning

Vad kan vi erbjuda dig?

Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. Du kommer att bli del av ett kompetent och engagerat team.

Ditt arbete som administratör

Vi inom Armémateriel har som uppgift att tillhandahålla försvarslogistik för Försvarsmaktens markstridsförmåga. Verksamheten bedrivs i nära samarbete med svensk och utländsk industri, andra enheter inom FMV samt Försvarsmaktens staber och förband. Vi inom Armémateriel har utöver detta, ansvar för Lokalkontor Östersund, där service och administrativa uppgifter för hela kontorets verksamhet och medarbetare ingår.

Till Armémateriel söker vi nu medarbetare för tillsvidareanställning med god administrativ förmåga och några till flera års arbetslivserfarenhet. Någon som snabbt kan sätta sig in i FMVs verksamhet i allmänhet och Lokalkontor Östersunds verksamhet i synnerhet. Administratörerna är ett operativt stöd för verksamheten och sköter olika administrativa rutiner och frågor. Administratörerna skall också kunna arbeta brett inom såväl projekt som linje och tillfälligt kunna gå in och lösa specifika administrativa uppgifter.

Som administratör kommer du bland annat att stödja chefer och medarbetare med att:


• Arbeta i FMV:s stödsystem med bland annat diarieföring och tidrapportering.
• Verka som användarstöd till ovanstående stödsystem.
• Hantera funktionsbrevlådor.
• Samordna lokala säkerhetsskydds- och signalskyddsfrågor.
• Samordna lokal- och anläggningsfrågor på orten.
• Bemanna receptionen och sköta besöksanmälan och inpassering inkl. kortadministration.
• Administrera remisshantering, lotta ärenden och inventera handlingar samt se till att handlingar expedieras.
• Formulera brev, föra protokoll med mera efter anvisningar om sakinnehåll.
• Samordna praktiska frågor kring möten, t ex ställa i ordning lokaler och ta emot besök.
• Administrera personalrelaterade arrangemang såsom konferenser och resor.
• Samordna praktiska frågor vid nyanställningar.
• Ansvara för sammanställningar vid inventering av handlingar och utrustning.

Våra förväntningar på dig

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt. Du har några till flera års erfarenhet att arbeta som administrativ assistent eller motsvarande i en större organisation. Du har erfarenhet av dokument- och ärendehantering. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du har goda engelska kunskaper i tal och skrift då vi har mycket utländska kontakter. Du har även mycket goda kunskaper i MS Office och vi ser gärna att du har kunskap i MS Project. Har du arbetat på myndighet eller som projektadministratör är det meriterande. Resor inom Sverige kan förekomma därför krävs B körkort.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter att du tar ansvar för din uppgift och själv strukturerar och driver ditt arbete framåt. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare tar du initiativ och gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Slutligen är flexibilitet och förmåga att anpassa sig till förändringar viktiga egenskaper i rollen.

Låter det intressant?

Du söker tjänsten via FMV:s hemsida http://www.fmv.se/Jobba hos oss/Lediga jobb genom att skicka in din ansökan med CV, personligt brev och betyg.

Våra fackliga företrädare är Pia Edström (OFR/S), Peter Andersson(SEKO), och Marcus Suurkula (SACO). Alla nås på telefon 08-782 40 00 (FMV Växel).Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lina Petrini, Tf Chef Fordon eller Sofia Hermansson, HR. Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta sara.fjellstrom@fmv.se. 

Varmt välkommen med din ansökan innan den 18 maj! 

 


FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov.

Vi har redan gjort vårt mediaval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Selander, Chef Radio
08-782 5518
Deirdre Cederbrand, Stf chef Radio
08-782 5702
Lars Ulvesand, Facklig företrädare SACO
08-782 4000
Micael Festin, Facklig företrädare OFR-S
08-782 4000
Anders Palm, Facklig företrädare OF
08-782 4000
Göran  Stolpe, Facklig företrädare SEKO
08-782 4000
Staffan Strömbäck, Chef Metod och Designstöd och FOU
08-782 4716
Mi Irveland, Ställföreträdande Chef Metod och Designstöd och FO
08-782 4657
Agneta  Bengtsson Andrade, Facklig företrädare TCO/Försvarsförbundet
08-782 4000
Pierre Königsson, Facklig företrädare SACO
08-782 4000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMV
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2020
  • Ansök senast: 18 maj 2020

Besöksadress

FMV Försvarets materielverk
None

Postadress

FMV
Stockholm, 11588

Liknande jobb


14 november 2024

Junior administratör sökes till Swedbank!

Junior administratör sökes till Swedbank!

13 november 2024