Administratörer till myndighet i Eskilstuna

Administratörer till myndighet i Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Har du arbetat som administratör i minst ett år? Ta då chansen och sök denna spännande tjänst på en myndighet i Eskilstuna!

Om uppdraget

Vi söker nu fyra administratörer till ett uppdrag på en myndighet som arbetar med att hitta kostnadseffektiva lösningar med en låg påverkan på hälsa, miljö och klimat inom energisektorn. Under uppdraget kommer du att arbeta på en enhet inom myndigheten som arbetar med Fjärrvärme som har kontakt både med företag och privata kunder vid exempelvis ansökningar.

Uppdraget avser till en början en sex månaders period med chans till förlängning. Önskad start är 26 december och det kommer sedan preliminärt pågå till och med 28 juni 2024. Kundens behov avser fyra heltidstjänster, 100%. Efter upplärningsperioden finns det utrymme för distansarbete efter överenskommelse med ansvarig på plats.

Dina arbetsuppgifter

Då avdelningen har flertalet ansökningar som ska hanteras inom några veckor och ansökningarna ökar allt eftersom behöver de nu förstärkning. De tar emot ansökningarna om medling, kommunicerar ärendena om medling mellan parterna och förbereder utkast till beslut. Utöver detta svarar de också på frågor från kunder och allmänheten om hur medling går till och vilka förutsättningar som ska vara uppfyllda samt deltar på och för protokoll på sammanträden och medlingar med nämnden. Utgångspunkten är att hanteringen sker digitalt via bland annat myndighetens ärendehanteringssystem och teams.

Utöver detta kommer du att:

- samarbeta och ingå i ett team tillsammans med jurister och andra administratörer.

- sköta administrativa rutiner.

- planera och samordna.

- formulera brev, protokoll, förslag till beslut m.m.

- hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering och sortering).

- göra kalenderbokningar, mötesbokningar.

- skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll.

- arbeta i ärendehanteringssystem.

Det är även en del av arbetet att hantera många ärenden samtidigt och tycka om att göra många olika typer av arbetsuppgifter. Du kommer även att besvara både e-post och telefonsamtal från allmänheten, media och sökanden i ärendena.


Dina kvalifikationer

- Godkänd gymnasieutbildning eller likvärdig

- Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete

- Kunskaper i MS-Office, främst word och excel

- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Vi söker dig som som har en god samarbetsförmåga, är noggrann och som är van att arbeta i ett högt tempo utifrån fastlagda rutiner. Du ska även vara trygg med att ta egna initiativ.

Meriterande

- Tidigare arbetslivserfarenhet av administrativ arbete inom statlig myndighet

- Tidigare arbetslivserfarenhet av ärendehantering inom offentlig verksamhet

- Tidigare arbetslivserfarenhet av kundens interna ärendehanteringssystem ÄHL

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2023-12-20

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Annelie Hammarborg, annelie.hammarborg@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2023
  • Ansök senast: 20 december 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024