OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som tidigare arbetat som administratör/assistent och nu vill ta chansen att få göra något samhällsnyttigt och samtidigt stärka ditt cv med en meriterande arbetsplats.
Om uppdraget
Vi söker 20 administratörer för ett konsultuppdrag hos en myndighet i Stockholm med start i mitten av september till mitten av december 2023, med chans till förlängning.
Omfattningen är heltid, med kontorstider måndag - fredag. Arbetsplatsen ligger på Södermalm. Det finns chans till distansarbete efter avslutad introduktion om kunden tillåter.
Uppdraget avser slutfasen av arbete med korttidsstöd, myndigheten har cirka
30 000 ärenden som behöver administrativt avslutas i deras ärendehanterings- och diarieföringssystem.
Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du huvudsakligen att arbeta med administrering gällande avslut av färdighanterade ärenden samt genomföra nödvändiga åtgärder. Du arbetar i kundens ärendehanteringsystem Nyps samt diareföringsystem Public 360.
Arbetet kommer utföras efter angiva instruktioner. Fler arbetsuppgifter kan tillkomma, se nedan;
- sköta administrativa rutiner
- planera och samordna
- arbeta utifrån fastlagda rutiner
- vara ett operativt stöd för verksamheten
- formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
- hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
- hantera många kontakter med anställda och allmänhet
- göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
- göra kalenderbokningar, mötesbokningar
- utföra reseplanering
- fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
- projektplanering och uppföljning av projekt
- skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll.
Dina kvalifikationer
- gymnasium eller likvärdig utbildning
- mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
- kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
- vana av arbete i ett ärendehanteringssystem.
- vana av arbete i ett diarieföringssystem.
I din yrkesroll ser vi att du är noggrann och förmögen att utföra repetitiva och instruktionsstyrda arbetsuppgifter.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 14/8.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, kajsa.hesel@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010 26 44 614
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson