OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat som administratör eller assistent tidigare? Har du vana av att arbeta med ärendehanteringssystem och diarieföringssystem? Sök då tjänsten till denna spännande myndighet i Stockholm!
Om uppdraget
Tjänsten är på heltid och kommer pågå från september till mitten av december 2023 med chans till förlängning. Arbetstiderna är förlagda vardagar mellan 8:00 till 17:00 och din arbetsplats kommer vara på myndighetens kontor på Södermalm. Det finns viss möjlighet till distansarbete efter avslutad introduktion. Uppdraget avser slutfasen av arbetet med korttidsstödet. Myndigheten behöver hjälp med de flertalet ärenden som administrativt behövs avslutas i deras ärendehanterings- och diarieföringssystem. Rekryteringen sker löpande och det är tjugo tjänster som ska tillsättas.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer huvudsakligen arbeta med administrering gällande avslut av färdighanterade ärenden. Arbetet sker främst i myndighetens ärendehanteringsystem Nyps samt diareföringsystem Public 360. Du kommer fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ och fastlagda rutiner. Arbetet innebär kontakt med anställda samt allmänheten och du kommer vara ett operativt stöd för verksamheten. Andra administrativa uppgifter kan också förekomma. Exempelvis formulering av brev, protokoll och dokumentation efter instruktioner om sakinnehåll.
Utöver detta kan du även arbeta med att:
- Sköta administrativa rutiner
- Hantera återkommande arbetsuppgifter exempelvis kopiering, sortering och posthantering
- Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
- Planera projekt och följa upp projekt
- Planera och samordna gällande exempelvis resor och kalenderbokningar
Dina kvalifikationer
- Gymnasium eller likvärdig utbildning
- Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
- Vana av arbete i ett ärendehanteringssystem
- Vana av arbete i ett diarieföringssystem
För denna tjänst söker vi dig som är noggrann samt förmögen att utföra repetitiva och instruktionsstyrda arbetsuppgifter.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Kajsa Hessel, kajsa.hessel@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson