Administratörer till Myndigheten för psykologiskt försvar

Administratörer till Myndigheten för psykologiskt försvar

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av myndigheten
Den 1 januari 2022 startar en ny myndighet sin verksamhet – Myndigheten för psykologiskt försvar. Myndigheten ska dels leda arbetet med att samordna och utveckla myndigheters och andra aktörers verksamhet inom Sveriges psykologiska försvar, dels lämna stöd till sådan verksamhet. Myndigheten ska bidra direkt till att stärka befolkningens motståndskraft när det gäller det psykologiska försvaret samt identifiera, analysera och kunna lämna stöd i bemötandet av otillbörlig informationspåverkan. Myndigheten ska ledas av en generaldirektör, ha ett insynsråd och förväntas inledningsvis bemannas med ca 30 – 40 anställda.
Myndigheten för psykologiskt försvar söker nu en eller två administratörer till kontoret i Karlstad.
Om arbetet
Den administrativa avdelningen ska ansvara för planering och uppföljning av verksamheten, ekonomistyrning och ekonomiadministration, juridik och kvalitetssäkring, arkiv och registratur, juridik, it-stöd, HR och myndighetskommunikation. Avdelningen bedöms komma att bestå av ca 10 personer.
Vi söker dig som vill ha en bred administrativ roll och som vill vara med och bidra till att bygga upp den administrativa funktionen vid myndigheten.
Exempelvis kan följande arbetsuppgifter förekomma:
· Posthantering, registrering och arkivering av allmänna handlingar,
· administrativt stöd åt generaldirektören,
· ansvar för kontorets reception, ta emot externa besökare och sköta administration i samband med möten,
· delta i planering och genomförande av evenemang, utbildningar och konferenser,
· inköp, avrop från ramavtal och kontakter med hyresvärd och leverantörer av möbler, kontors- och it-utrustning, telefoni- och städtjänster samt hantera felanmälningar,
· uppdatera information på intranätet och på myndighetens externa webbplats.
Du rapporterar till chefen för den administrativa avdelningen.
Din bakgrund
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av arbete som administratör inom offentlig förvaltning som till exempel registrator eller GD-sekreterare. Du har goda kunskaper inom Office-paketet.
Du har gymnasieexamen och gärna en relevant eftergymnasial utbildning.
Det är meriterande om du har erfarenhet från något ärendehanteringssystem.
Du har en god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.
Dina egenskaper
Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper och vi ser att du är en prestigelös, självgående person med god initiativförmåga.
Du är noggrann, serviceinriktad, strukturerad och lösningsorienterad.
Du agerar professionellt och etiskt med gott omdöme och med tydlig utgångspunkt i den statliga värdegrunden samt med en grundläggande säkerhetsmedvetenhet.
Övrigt:
Tjänstgöringsort är Karlstad men resor till kontoret i Solna kommer att förekomma.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket kräver svenskt medborgarskap.
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och provanställning kan komma att tillämpas.
Tillträde den 1 januari 2022 eller annat datum enligt överenskommelse.
Hur du ansöker:
Ansökan med CV och personligt brev skickas till ju.psykologisktforsvar@regeringskansliet.se senast 2021-10-08.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om befattningen, kontakta särskilde utredaren Magnus Hjort på telefon 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024