OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Myndighetsutövningen är en del av vård- och omsorgsnämndens verksamhet. Inom myndighetsutövningen arbetar flera olika funktioner såsom administratörer, LSS-handläggare, biståndshandläggare, anhörigkonsulenter, kuratorer, kooordinatorer, debiteringshandläggare med flera.
I myndighetsutövningens administratörsgrupp så ingår du i ett sammanhang med nära samarbete med dina kollegor samt får tillgång till både utmanande och varierade arbetsuppgifter som kan ge dig en spännande utveckling inom administratörsrollen.
ARBETSBESKRIVNING
Som administratör arbetar du gentemot hela myndighetsutövningen med varierade arbetsuppgifter tillsammans med dina kollegor. Du arbetar med viss handläggning där du är mer ansvarig. Utöver det kommer dina dagliga uppgifter bland annat innefatta arkivgöromål och posthantering. Andra uppgifter som kan ingå är till exempel rapportering av icke verkställda beslut till inspektionen för vård och omsorg, förenklad handläggning, inköp, fakturor samt avvikelsehantering. En del är även riktad mot området personlig assistans och beräkning av sjuklöneersättning.
Vi söker flera tjänster och en av dessa kommer vara riktad mot äldreomsorg och den andra tjänsten mot verksamheter för personer med fuktionsnedsättning (VPF).
I arbetet ingår det att hantera ett stort antal uppgifter och krav kontinuerligt och att kunna prioritera mellan dessa. Du bidrar till vårt arbete med ständiga förbättringar, både genom att utveckla ditt eget arbete men också genom att delta i större utvecklingsaktiviteter när behov finns.
Du arbetar med olika system som till exempel Treserva, Norrdok, Raindance, Visma med flera. Arbetsinnehållet kan ändras efter tid beroende på verksamhetens behov.
DIN PROFIL
Vi söker dig som har slutförd gymnasial utbildning mot administration eller annan fullföljd utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vidare ser vi att du har god erfarenhet av att ha arbetet med kvalificerade administrativa uppgifter.
Som person är du serviceinriktad och noggrann. Du är strukturerad och har förmåga att se din roll i ett större sammanhang. Vidare är du trygg som person och bekväm med att arbeta självständigt samt tillsammans med andra i grupp.
Om du har erfarenhet av att arbeta i Office-paketet och i aktuella verksamhetssystem så är detta något vi ser som positivt. Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig obehindrat i det svenska språket i såväl tal som skrift.
INFORMATION OM TJÄNSTERNA
Antal lediga tjänster: 2 st
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dagtid
Sista ansökningsdatum: 19 mars
Kontakt: Enhetschef, Jessica Anglén,jessica.anglen@norrkoping.se eller 011-15 27 34
Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringen.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.