OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Till vårt team i lokalpolisområdet Järva söker vi nu tre serviceinriktade och noggranna administratörer till receptionen. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten i vårt område.
Polisområde Stockholm Nord är ett av Sveriges största polisområden med över 1700 medarbetare. Området har en befolkning om ca 900 000 invånare uppdelade på 14 kommuner och 4 stadsdelar. Polisområdet omfattar både landsbygd, glesbygd och skärgård med stora säsongsvariationer i de södra delarna och ökad urbanisering, migration och segregation i de norra delarna. Lokalpolisområde Järva ingår i polisområde Stockholm nord. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper, underrättelsegrupper samt stöd och service.
ARBETSUPPGIFTER
Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och är ofta den första kontakten för allmänheten. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion. Arbetet som anställd i receptionen innebär att man träffar mycket människor som av olika anledningar behöver besöka polisen, vilket ställer höga krav på dig gällande noggrannhet och omdöme. Jobbet i receptionen innebär ett varierat arbete med många olika arbetsuppgifter. Vanliga arbetsuppgifter kan vara allt från att hänvisa medborgare till rätt instans, till anmälningsupptagning. Således är arbetet flexibelt och ställer krav på att du som medarbetare är flexibel i ditt arbetssätt.
Vanliga arbetsuppgifter, utöver vad som nämnt ovan är:
• Upprätta polisanmälningar.
• Initiala utredningsåtgärder, tex hålla förhör och säkra övervakningsfilm.
• Upprättande av underättelseuppslag.
• Registrering av hittegods.
• Hantering av skrivelser.
• Hantera tillfälligt registreringsskyltar
I arbetsuppgifterna ingår även att besvara frågor via telefon och mail, samt övrigt förekommande receptionsarbete, där behovet finns.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Fullständiga gymnasiebetyg/gymnasieexamen.
• Minst ett års sammanhängande dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta inom service såsom reception, eller annat arbete som omfattar kundkontakt och som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
• Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
• God datorvana med praktisk erfarenhet av administrativa digitala arbetsuppgifter.
Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av administrativt arbete i offentlig sektor, i synnerhet inom rättsväsendet.
• Kunskap om förvaltningslagen och erfarenhet om dess tillämpning.
• Erfarenhet av anmälningsupptagning.
• Språkkunskaper utöver nordiska språk och engelska.
Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten där vi bland annat värdesätter att du är serviceinriktad, kommunikativ och flexibel i ditt arbete. Du har mycket god förmåga att skapa goda relationer till allmänheten och medarbetare och du trivs med att jobba självständigt liksom att samarbeta med andra. Periodvis kan det vara högt tryck i receptionen, vi ser därför gärna att du har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå.
Vi söker dig som trivs med att ha administration som din huvudsakliga arbetsuppgift. Funktionen förutsätter att du har förmåga att se helheten och att du är van att arbeta strukturerat, noggrant, och systematiskt. Du kan arbeta med flera parallella arbetsuppgifter och når uppsatta mål samt har förmågan att ställa om vid snabba förändringar utan att kvalitén eftersätts. I ditt arbete ger du hög service och skapar förtroende, du bidrar till goda relationer och ett effektivt samarbete.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Placeringsort: Järva
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 29 oktober 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Gruppchef Shakila Mohammad
010-5686714
Gruppchef Carina Karlsson-Kriström
010-563 58 48
Kommissarie & kanslichef, LPO Rinkeby Jörgen Ohlsson
010-56 304 88
Sektionschef Johan Andersson
Ledningsstöd Leo Hoffman
Gruppchef barn Margaretha Forsberg
010-56 460 91
gruppchef vuxen Lena Holmstedt
0105646113
Gruppchef Robert Lorentzon
010-56 354 85
Sektionschef Kent Drougge
010-56 354 79
Sektionschef Rikard Gunzenheimer, 010-562 80 63