Administratörer till reception- och resehandlingsverksamheten i Lokalpoliso

Administratörer till reception- och resehandlingsverksamheten i Lokalpoliso

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 5 300 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisområde Älvsborg omfattar 10 kommuner och är indelat i två lokalpolisområden: Alingsås och Borås. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett områdeskansli. Cirka 440 medarbetare arbetar inom Polisområde Älvsborg.

Polismyndigheten söker nu administratörer för tjänstgöring inom reception- och resehandlingsverksamheten i Lokalpolisområde Alingsås. Tjänstgöring i andra orter inom Polisområde Älvsborg kan förekomma.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör med inriktning mot reception är du myndighetens representant i kontakten med de besökare som kommer till polisstationen. Ditt huvudsakliga ansvarsområde och arbetsuppgift blir att handlägga ansökningar om pass och nationellt ID-kort men du kommer också arbeta med övriga arbetsuppgifter som är förekommande i en reception.

Du handlägger ärenden i enlighet med gällande lagar och förordningar te x Passlagen, Passförordningen, Förordningen om nationellt ID-kort samt Förvaltningslagen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• avslutad och godkänd gymnasieutbildning.
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
• god datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• erfarenhet i närtid av att handlägga ansökan om pass och nationellt ID-kort.
• tidigare erfarenhet av att arbeta inom polismyndigheten eller annan statlig verksamhet.
• erfarenhet från arbete inom service, reception eller butik där du har haft externa kontakter, företrädesvis i form av personliga möten.
• ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska, gärna utomnordiskt språk.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs att arbeta i grupp, har god samarbetsförmåga och viljan att bidra till ett gott arbetsklimat. Du har ett genuint intresse av att hålla hög servicenivå till allmänheten, medarbetare och andra samarbetspartners. Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det. Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert, professionellt och värnar om allas lika värde, vilket ska avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Det är viktigt att du som person är lugn, empatisk och känner dig trygg med att hantera olika situationer som kan uppstå.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Alingås

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 7 januari 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten
  • 3 platser
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2021
  • Ansök senast: 7 januari 2022

Postadress

Polhemsgatan 30
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

19 november 2024

19 november 2024

Spontanansökan - Receptionist

19 november 2024