OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du göra skillnad på riktigt? Hos Säkerhetspolisen kan du vara med och bidra till att skydda Sverige och vårt demokratiska samhälle. För att kunna lösa vårt uppdrag är behovet av administrativt stöd stort och absolut nödvändigt. Vi söker nu flertalet erfarna administratörer till olika delar av myndigheten. Här arbetar du i en mångfacetterad verksamhet där tillit, kollegialitet och professionalism värdesätts högt. Skicka in din ansökan idag!
Din frihet, vårt uppdrag.
Ort: Stockholm
Sista ansökningsdag: 2024-08-27
Det här är ditt uppdrag
Som administratör på Säkerhetspolisen är du en viktig del av vår verksamhet. Du ingår i en arbetsgrupp där ni tillsammans stöttar varandra och bidrar till gruppens utveckling. Att hjälpa dina kollegor ser du som en självklarhet.
Du ger administrativt stöd till olika delar av verksamheten och löser uppkomna frågor. En stor del av ditt arbete utförs i myndighetens ärendehanteringssystem där du diarieför, granskar, prioriterar och fördelar ärenden. Övriga arbetsuppgifter varierar beroende på verksamhetsområde och uppdrag.
Under en arbetsdag växlar du mellan olika uppgifter, så som att formulera och bereda beslut, hantera remisser, ansvara för olika typer av bokningar och hantera inkommen e-post samt föra protokoll.
I rollen ingår att aktivt vara med och bidra till förbättringar av rutiner och arbetssätt, exempelvis genom att ta fram mallar och checklistor som både du och dina kollegor har stöd av i ert arbete.
Som administratör kan du behöva arbeta på obekväma arbetstider och helger samt ha beredskap.
Merparten av tjänsterna på Säkerhetspolisen kan inte arbeta på distans, du utför ditt arbete från huvudkontoret i Solna.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
· Avslutad fullgjord gymnasieutbildning
· Minst tre års aktuell erfarenhet av administrativa uppgifter som huvudsyssla under de senaste fem åren
· God vana av att använda dator som arbetsredskap inklusive Officepaketet
· God förmåga att kommunicera på svenska i såväl tal som skrift
· Förmåga att kommunicera på engelska i såväl tal som skrift
· Erfarenhet av arbetsuppgifter som kräver struktur och ordning
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
· Erfarenhet av ärendehantering och digitala ärendehanteringssystem
· Erfarenhet från arbete på statlig myndighet eller annan offentlig förvaltning
· Erfarenhet av arbete inom verksamhet med höga säkerhetskrav
· Erfarenhet av Säkerhetspolisens verksamhetsområden
· Erfarenhet från brottsbekämpande rättsområden
· Erfarenhet av att arbeta som chefs- och ledningsstöd
· Vana av att arbeta i en tekniktät miljö
· Körkort, minst behörighet B
Övriga meriterande områden är statistik och uppföljning, resebokning, HR, lön, fakturering, utbildning, reception- eller konferensarbete, juridik, inköp och upphandling och/eller logistik.
Det här är kollegan vi söker
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är prestigelös och engagerad och som sätter teamets gemensamma framgångar framför individuella prestationer. Du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Du har god kommunikativ förmåga och är bra på att bygga relationer.
Du har god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt samtidigt som du är flexibel och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta strukturerat och att självständigt organisera och driva ditt arbete framåt inom ramen för uppdraget.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Anställningsvillkor
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner.
Så tar du kontakt med oss
Vid eventuella frågor om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2024-08-27.
I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen.
Urval och intervjuer kommer ske löpande.
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.