Administratörer till Sektion Bosättning, Enhet Integration och Etablering

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 13 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Vi söker nu två administratörer till Sektion Bosättning vid Arbetsförmedlingens huvudkontor i Stockholm.

I korthet innebär bosättningsuppdraget att Arbetsförmedlingen vid behov ska anvisa nyanlända som har rätt till en etableringsplan, samt övriga personer som ingår i samma hushåll, en plats för bosättning i en kommun. Anvisningen ska baseras på vad som har framkommit vid etableringssamtal med personen samt förutsättningarna att få ett arbete inom pendlingsavstånd.

Arbetet med att anvisa nyanlända en plats för bosättning i en kommun utgår från överenskommelser om så kallade anvisningsbara platser som kommuner tecknar med länsstyrelser.

Sektionen Bosättning tillhör Enheten Integration och Etablering men ett utvecklingsarbete pågår där grundtanken är att regionalisera verksamheten för att på så sätt skapa förutsättningar för närmare samarbete lokalt/regionalt både internt och externt.

Som administratör på sektionen, kommer du både att arbeta med att vara ett nära stöd till chefen samt jobba med praktiskt operativt arbete inom bosättningsuppdraget. Tyngdpunkten kommer åtminstone inledningsvis att ligga på administrativa uppgifter i bosättningsarbetet.

Arbetsuppgifter


• Ta emot bosättningsärenden, säkerställa att de är kompletta samt hantera uppdateringar i ärenden
• Vid behov genomföra uppföljningsinsatser för att säkerställa god registerkvalitet
• Genomföra en första matchning och fördela ärenden vidare till ansvarig bosättningshandläggare
• Hantera inkommande överenskommelser från kommunerna
• Stötta chef och i förekommande fall även bosättningshandläggare med övriga administrativa arbetsuppgifter vid tillfälliga arbetstoppar
• Administrativt stöd till Sektionschef med protokollskrivning/minnesanteckningar, ärendehantering samt ta fram underlag
• Dokumenthantering såsom insortering, diarieföring i AF Dia, arkivering, gallring, postöppning/e-post
• Enklare ekonomiadministration såsom beställningar, leveranskontroll, fakturahantering, återkrav. Vi arbetar i Raindance.
• Viss personaladministration
• Ansvar för sektionens servicetelefon
• I övrigt förekommande administrativt arbete på sektionen

Kvalifikationer


• Gymnasieutbildning, alternativt innehar du en anställning som administratör inom myndigheten
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet där arbetet till stor del har bestått av liknande administrativa arbetsuppgifter
• Mycket goda kunskaper i MS Office samt vana att arbeta i olika systemstöd
• Erfarenhet av dokumenthantering
• Kunna hantera enklare ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll
• Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig väl i tal och skrift
• God läsförståelse i engelska
• Kunskaper om Arbetsförmedlingens verksamhet och uppdrag

Du har god samarbetsförmåga och är självgående. Du tar stort ansvar och kan själv strukturera och prioritera ditt arbete. Du är kvalitetsmedveten och noggrann samt delar aktivt med dig av ny kunskap så att verksamheten utvecklas. Vi ser gärna att du har intresse för utveckling av administrativa arbetssätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Heltid, Tillsvidareanställning, vilken inleds med 6 mån provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Stockholm, Arbetsförmedlingens huvudkontor, Hälsingegatan 38.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Du är välkommen med din ansökan senast 26 april 2015 märkt med diarienummer Af-2015/189680. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vår externa webbplats (arbetsformedlingen.se/ledigajobb). När du ansöker ingår att besvara ett antal urvalsfrågor elektroniskt. Bifoga ditt CV och personligt brev där du beskriver varför du söker arbetet.

Kontaktpersoner

Lisa Löfgren, Sektionschef, 010-486 21 21

Fredrik Bodin, Facklig företrädare ST, 010-487 98 83

Love Lundin, Facklig företrädare SACO, 010-488 12 56

Raoof Naghshbandi, Facklig företrädare SEKO, 010- 486 74 14

Corinne Lowenrud, HR-Partner, 010-488 59 92

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 17 april 2015

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024