OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Vi arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Myndigheten är lokaliserad på fem orter, i Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå. Region Norr omfattar kontoren i Stockholm och i Umeå med ca 140 medarbetare
Just nu söker vi på Skolinspektionen en driven administratör till Stockholmskontoret. På myndigheten utgår arbetet som administratör från ett administrativt basuppdrag som möjliggör att administratörer kan täcka upp för varandra vid frånvaro och arbetstoppar, vilket gör att du även kommer att samarbeta med kollegor och chefer på andra enheter inom regionen.
I arbetet ingår uppgifter i samband med ärendehantering t.ex. registrering av nya ärenden, diarieföring, arkivering och kopiering, utlämnande av allmän handling samt expediering och publicering av beslut. Personal- och ekonomiadministration är andra uppgifter som ingår i administratörernas uppdrag, såsom vid nyanställning och avslut, liksom fakturahantering, reseräkningar mm. Vidare ingår det att hantera post- och paket, samt att ge lättare IT-stöd gällande verksamhetssystem, Office-paket mm. Som administratör på Skolinspektionen stöttar man sin chef i andra förekommande arbetsuppgifter, t. ex. att skriva minnesanteckningar, boka lokaler och semesterplanering.
Utöver detta administrativa basuppdrag, så kan det ingå även projektadministration såsom att sammanställa information, hantering av utskick och att ta emot inskickade dokument, samt att föra minnesanteckningar vid projektmöten.
Rollen innebär dagliga kontakter internt med andra administratörer, medarbetare på enheterna och chef, samt även vissa externa kontakter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är kommunikativ, strukturerad, självgående, prestigelös och tycker om att ta egna initiativ och arbeta fram lösningar på problem. Arbetet kännetecknas av en hög servicekänsla och förmåga att prioritera, samt tidvis högt tempo.
Du har:
• gymnasieexamen eller motsvarande utbildning för vuxna från kommunal vuxenutbildning eller från en folkhögskola alternativt annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• aktuell erfarenhet av att arbeta i Lingmerths resebokningssystem och i W3D3
• aktuell erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter från statlig verksamhet
• god datorvana med goda kunskaper exempelvis i Outlook, Word, Excel och Powerpoint
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Det är meriterande med
• eftergymnasial utbildning
• aktuell erfarenhet från Skolinspektionen
Som person
• är du serviceinriktad och metodisk samt uppskattar att skapa ordning och reda
• trivs du att arbeta i en digital miljö
• är du självständig och kan se var din insats behövs samtidigt som du är bra på att samarbeta med andra
• är du flexibel utan att ge avkall på kvaliteten i arbetet
• tar du dig an uppgifterna med intresse, nyfikenhet och gott omdöme.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsterna
Tjänsten är placerad på Skolinspektionens Stockholmskontor.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning om 6 månader tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Klicka på ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Välkommen med din ansökan senast den 28 december 2023. Ansökan har dnr 2023:
Frågor
Kontaktperson gällande frågor om tjänsterna är Fredrika Brickman. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kan du kontakta HR-partner Mary Cairns eller Kristin Annerstedt.. Båda nås via växeln 08-586 080 00.
Fackliga företrädare
Carline Engskär (Saco-S), Åsa Jansson (OFR/s), båda nås via växeln 08-586 080 00.
Skolinspektionen har tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar inte kontakt med mediesäljare gällande förslag till rekryteringslösningar.