Administratörer till vår receptionsverksamhet, Lokalpolisområde Höglandet

Administratörer till vår receptionsverksamhet, Lokalpolisområde Höglandet

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu två visstidsanställda till vår receptionsverksamhet inom Lokalpolisområde Höglandet. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten består av drygt 30 000 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Region Öst består av tre polisområden; Södermanland, Östergötland och Jönköping. Polisområde Jönköping är i sin tur indelat i tre lokalpolisområden; Höglandet, Jönköping och Värnamo, samt en utredningssektion och ett kansli.
Receptionen är en viktig del inom polisen! Vi som jobbar här ger stöd och service till allmänhet som kollegor. Bredden är stor och vi hanterar allt ifrån en ansökan om resehandling till att hjälpa utsätta människor.

Vi gör skillnad varje dag på jobbet! Bli en av oss du också!

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör i receptionen blir ditt primära uppdrag att vara ansiktet utåt för myndigheten, samt vara behjälplig mot medborgare som uppsöker polisen av olika skäl. Du kommer även att stötta och arbete med övriga verksamheter inom polisen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Utfärda resehandlingar
• Registrera hittegods
• Hantera inbetalningar via kassa
• Tillståndsansökningar
• Besvara frågor via mail och telefon samt övriga administrativa uppgifter
• Transkribering av förhör (nedskrivningen av tal)
• Ta emot tips från allmänheten

För att kunna vara aktuell för tjänsten behöver du kunna genomgå en obligatorisk utbildning.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som:
• Har gymnasieutbildning
• Har mycket goda kunskaper i svenska såväl i tal som i skrift
• Har mycket goda kunskaper i engelska såväl i tal som i skrift
• Har god datorvana
• Körkort B för manuell växel

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
• Har erfarenhet av polisens datasystem
• Har övriga språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Har arbetslivserfarenhet av service och administration som innefattar personliga möten
• Har erfarenhet från statlig verksamhet
• God förmåga och vana att transkribera

Personliga egenskaper:
Rollen innebär handläggning av myndighetsärenden, vi ser därför att du är noggrann, strukturerad och ansvarstagande. För att lyckas med uppdraget är det av stor vikt att du har ett genuint intresse för goda kontakter såväl som att du har förmåga att entusiasmera och ta tillvara på ditt engagemang i det dagliga arbetet. Du har god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp och målinriktat. Vi ser också att du är stresstålig och kan fokusera på uppgiften, trots att trycket stundtals kan vara högt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsform: Visstidsanställning, vikariat. Till och med 2022-03-01
Arbetstid: Dag- och kvällstid, helg kan förekomma
Placering: Vetlanda, Eksjö, Nässjö och Tranås
Funktion: Administratör
Tillträde: Enligt överenskommelse
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontakta ansvarig HR-konsult, Amanda Larsson.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult amanda.larsson@polisen.se.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
073-3315487
Grupphef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson

Tf. gruppchef Mats Rosenqvist
010-5667874
Tf. gruppchef Göran Magnusson
010-5667796
Tf. gruppchef Lars-Gunnar Rydholm
010-5667783
Tf. gruppchef Marie Bjurman
010-56 67825
Tf. gruppchef Reception Värnamo Annette Timmer
010-5668563
Tf. gruppchef Höglandet Kjell Lindvall
010-5667793

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Öst
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2021
  • Ansök senast: 29 september 2021

Besöksadress

Brigadgatan 13 58103 Linköping
None

Postadress

Box 345
Linköping, 58103

Liknande jobb


Administratör

8 oktober 2024