Administratör/handläggare

Arbetsbeskrivning

Inera koordinerar landstingens och regionernas gemensamma e-hälsoarbete och utvecklar tjänster till nytta för invånare, vård- och omsorgspersonal och beslutsfattare.

Inera ägs av alla landsting och regioner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras
verksamhet.

Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på www.inera.se

Är du en serviceinriktad administratör/handläggare?

Skicka då in din ansökan till oss omgående.

Nationell kundservice är Ineras kundfunktion som hanterar frågor om nationella system för vård och omsorg. Ineras potentiella och befintliga kunder behöver stöd i olika sammanhang när de har att göra med de nationella e-Hälsotjänsterna. Det kan vara vid en beställning eller en anslutning av en tjänst, en fakturafråga, eller kanske hjälp med ifyllnad av ett regeldokument etc.

Dessa olika arbetsuppgifter hanteras av anslutningsgruppen som är en grupp av flera inom Nationell Kundservice. En annan gruppering är Support, som hanterar felanmälan och ger support.

Vi söker nu en serviceinriktad administratör/handläggare till vår grupp.

Anslutningsgruppen på Inera består i dagsläget av 8 medarbetare som hanterar ärenden självständigt men som också samarbetar gällande framtagning av dokumentation, instruktioner, arbetsfördelning etc. Hela Nationell kundservice består av ett trettiotal personer.

Dina arbetsuppgifter

Som administratör/handläggare inom Nationell kundservice och anslutningsgruppen ska du kunna Ineras tjänsteutbud i allmänhet och några tjänster i synnerhet.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av kundkommunikation per e-post men även per telefon. Du kommer att vara länken mellan kunden och Ineras tjänsteförvaltningar när det gäller att handlägga ärenden, hantera och administrera avtal, granska dokumentation, uppdatera kundinformation.

Vi söker dig som är förtroendeingivande, ansvarsfull, ambitiös och effektiv. För att trivas i rollen som administratör/handläggare hos oss är du en person med hög arbetsmoral, god social kompetens, samt ett brinnande intresse för att vårda kundrelationer. Vidare är du självgående, initiativtagande och gillar att arbeta både i grupp och enskilt. Du har en känsla för service och är en problemlösare.

Kvalifikationer och kompetens

Vi har ett krav och det är att du tidigare har arbetat i ett serviceyrke där telefon och datorn har varit de huvudsakliga arbetsredskapen.

Det är en fördel om du

• har arbetat i funktioner Kundservice/IT Service/Service Desk
• har erfarenhet med avtalsadministration eller liknande
• har erfarenhet från liknande bransch (IT och/eller vård/omsorg)


Det är meriterande om du har jobbat med behörighetsadministration, är van att arbeta i ärendehanteringssystem.

Varaktighet och tillträde

Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid och pågår i ca 6 mån. Vi vill gärna att du har möjlighet att börja jobba snarast. Det finns en stor möjlighet att visstidsanställningen förlängs och alternativt övergår till en tillsvidareanställning.

Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut.

Har du frågor om tjänsten

Gruppchef Monia Nekach, Tel: 08-452 71 87  SMS: 072-724 32 86
HR-generalist Kristina Claesson, 08-452 71 73
Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision, 08-452 78 42

Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Kristina Stensson Ljungdahl
08 452 72 68
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Michael Öberg
08-452 74 81
Enhetschef Intrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Infrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Personaladministratö Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Drift Björn Gustavsson
08-452 7349

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inera AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 7 december 2016

Besöksadress

Östgötagatan 12
None

Postadress

Box 17703
STOCKHOLM, 11893

Liknande jobb


E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

23 december 2024

Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024