Administratör/handläggare till Överförmyndarförvaltningen

Administratör/handläggare till Överförmyndarförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Överförmyndarförvaltningen söker nu två administratörer/handläggare till sin enhet för tillsyn och utredning. Vi söker dig med en samhällsinriktad utbildning och erfarenhet av handläggning och administration som vill utvecklas i en statlig myndighet. Känner du igen dig? Då kan det vara dig vi söker!

Konsultuppdraget är med placering i Stockholm Stads lokaler i Vällingby. Uppdraget är med start omgående och sträcker sig till och med årsskiftet till att börja med. Är du intresserad? Välkommen att skicka in din ansökan redan idag!


Om tjänsten
Som administratör/handläggare på Överförmyndarförvaltningen kommer du som konsult att stötta upp i handläggningsprocesserna och stötta handläggarna. Du kommer att handledas av en erfaren handläggare och ha varierande arbetsuppgifter.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetsuppgifterna kan innefatta:

• Lämplighetsprövning
• Inhämtande av utredning såsom läkarintyg, sociala utredningar, samtycken.
• Hantering av inkomna åtaganden och ansöka om anstånd hos tingsrätterna.
• Andra arbetsuppgifter som är av mer administrativ karaktär såsom att sortera in handlingar, hantera brevreturer sortera in akter etcetera.


Vem är du?
Vi söker dig som är/har:

• Samhällsinriktad högskoleutbildning i form av socionom, statsvetenskap, juridik eller annan likvärdig utbildning.
• Några års erfarenhet av handläggning (kommunal/statlig verksamhet.)
• Är administrativt lagd med god organisationsförmåga.
• Noggrann och har vana av självständigt arbete. Viktigt är att du kan hantera stora mängder handlingar och flera parallella processer.
• Bekväm med många kontakter, via telefon, brev och mail med andra aktörer och enskilda.
• God datorvana så att hen snabbt kan sätta sig in i verksamhetssystemet.
• Meriterande är om du har erfarenhet från överförmyndarområdet eller har bredare/längre erfarenhet av relevant handläggning.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med
din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2022
  • Ansök senast: 24 oktober 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024