OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Vissa prov som tas inom hälso- och sjukvårdsverksamhet sparas i biobanker. Lagen om biobanker i hälso- och sjukvården reglerar hur sparade prov får användas och ger den enskilde rätt att bestämma över hur ett sådant prov får användas.
Regionalt biobankscentrum Syd (RBC Syd) i Lund är ett av sex sjukvårdsregionala biobankscentrum. RBC Syd är ett service- och kunskapscentrum för alla verksamheter berörda av biobankslagen. Vi arbetar med regulatoriska frågor som rör insamling, förvaring och användning av prov som sparas i biobanker både internt mot södra sjukvårdsregionen och nationellt för lokal anpassning men också för att driva frågor i ett nationellt perspektiv.
RBC Syds uppdrag är bland annat att tillhandahålla kompetens och verktyg för att säkerställa att de lagar och föreskrifter som styr verksamheten kring biobanker följs inom sjukvårdsregionen samt att utveckla och vidmakthålla system för kvalitetssäkring och integritetsskyddad användning av biobanker.
Vi bidrar till att relevanta provsamlingar skapas, provernas kvalitet säkerställs och ökar provtillgängligheten för att göra regionen attraktiv för klinisk och epidemiologisk forskning.
ARBETSUPPGIFTER
RBC Syd är en verksamhet i utveckling där kreativitet, initiativrikedom och förmåga till självständigt arbete är av stor betydelse. Är du bra på att prioritera, kvalitetsmedveten och arbetar på ett strukturerat sätt? Då kan du vara den vi söker som administratör/handläggare.
Du kommer att ingå i en grupp med 5 administratörer/handläggare som ansvarar för följande arbetsuppgifter:
• Administrera provgivares samtycke och ansökningar gällande biobanksprov.
• Arkiverings- och dokumentationsarbete.
• Bemanna kansliet och vara tillgänglig för att besvara vanliga frågor om biobanker och biobankslagens tillämpning.
• Införa nya rutiner och bidra till verksamhetens utveckling.
• Administrera RBC Syds hemsida.
Vårt arbetssätt och bemötande av kunder och kollegor präglas av Region Skånes värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst eftergymnasial utbildning inom hälso- och sjukvård, naturvetenskap eller annan likvärdig kompetens. Följande erfarenheter är meriterande: forskningsarbete, biobanksfrågor och administrering av webbsida.
Du har god kommunikativ förmåga och behärskar såväl svenska som engelska i tal och skrift. Du har erfarenhet av kvalitetsarbete och trivs att jobba självständigt. Vi förväntar oss att du har goda kunskaper i MS Office.
Som person är du serviceinriktad, ansvarsfull, noggrann och har god samarbetsförmåga. Du är bra på att prioritera och arbetar på ett strukturerat sätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Medicinsk service, med cirka 2 000 medarbetare, möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning, laboratoriemedicin och sjukvårdsrådgivning. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, mikrobiologi samt patologi. Förvaltningen bedriver även forskning och utveckling inom sina områden.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
040-675 36 35
Facklig info se www.dik.se
Marianne Andersson - HR-chef Medicinsk service
046-17 85 99
Jessica Stålrup - Rekryterare
040-625 74 61
Thomas Risberg - Ekonomichef
0768-89 00 20
Lars Kristensson - Förvaltningschef
046-17 86 91
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
046-17 54 25
Annika Palmkvist - Programdirektör 3R
044-309 31 29
HR-specialist Anna Lennartsson
046-176028
Ola Falck, HR-chef
072-216 50 51