OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För Polisförbundets räkning söker vi nu en engagerad och driftig administratör/handläggare som är en fena på administration och har förmågan att hitta nya lösningar. Välkommen in med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
Polisförbundet är ett fackligt yrkesförbund som organiserar Sveriges poliser. Organisationen jobbar för att poliskåren ska ha bra villkor och de bästa förutsättningarna för att göra ett bra jobb för allas trygghet. Över 1 300 förtroendevalda poliser och 30 medarbetare på Polisförbundets kansli arbetar med att skapa goda arbetsvillkor för medlemmarna. Det gör Polisförbundet bland annat genom medlemsservice, förhandlingar, facklig utbildning, kommunikation, opinionsbildning och påverkan av beslutsfattare på olika nivåer.
Som administratör/handläggare på Polisförbundet kommer du arbeta på en spännande organisation som befinner sig i en utvecklingsresa. Du kommer att ansvara för administrativa uppgifter i en av Polisförbundets tre avdelningar där du framför allt kommer att stödja och avlasta de ombudsmän, jurister samt utbildningssamordnare som finns i avdelningen.
Ditt arbete kommer särskilt att vara kopplat till den digitaliseringsresa som ska genomföras. Exempelvis kommer du att sköta ärendehanteringen i organisationens CRM-system och vara delaktig i att hitta nya processer och rutiner för hur organisationen och avdelningen ska arbeta med ärendehantering och administration. Du kommer i övrigt att få arbeta med en bredd av arbetsuppgifter av varierande karaktär, exempelvis ta minnesanteckningar, göra bokningar och utskick.
Vem är du?
Som person är du självgående, noggrann och strukturerar och planerar det egna arbetet. Du har god kommunikativ, pedagogisk och administrativ förmåga och lätt för att samarbeta med andra. Eftersom arbetet delvis syftar till att hitta nya processer och delta i ett utvecklingsarbete ser vi att du är nyfiken, engagerad och driftig. Vidare ser vi att du är prestigelös då diverse administrativa arbetsuppgifter av olika karaktär kan förekomma.
Vi söker dig som har minst en gymnasieutbildning och som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har mycket goda kunskaper i olika program så som Officepaketet och i digitala verktyg som tex. CRM-system. Meriterande är om du har god kunskap och erfarenhet av handläggning och digital ärendehantering. Vidare uttrycker dig väl i tal och skrift.
Vad vi erbjuder
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid 100% med start i januari 2022 för ett uppdrag som löper i sex (6) månader med möjlighet till förlängning. Vi erbjuder dig en visstidsanställning där du är anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och är uthyrd till vår kund Polisförbundet. Placering: Solna. Arbetet utförs i huvudsak på plats i Polisförbundets lokaler men viss möjlighet till distansarbete finns. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Kajsa Lidén via mail: kajsa.liden@jurek.se Vid frågor angående arbetsplatsen är du välkommen att ta kontakt med Hans Olsson, Unionen, via mail: hans.olsson@polisforbundet.se .
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52