Administratör/handläggare till Vattenfall

Administratör/handläggare till Vattenfall

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vattenfall är på en resa mot en fossil-fri framtid. Vill du bidra med din kraft till att säkerställa att de har rätt kompetens för att klara uppgiften? Vattenfall arbetar för att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation.

Vi söker en resurs som kan ta ansvar för att alla HR rapporter görs på ett korrekt sätt och kan starta i början av januari 2022. Rapporterna skapas inom organisationen HR Shared service och rapporterna levereras ut till organisationen samt till en tredje part utanför Vattenfall. Systemet som främst kommer användas är SAP.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ta ut rapporter för Norden + UK från SAP HR
• Skapa ad hoc rapporter utifrån löpande beställningar
• Rapportera statistik
• Skicka listor till externa partners (Ex. Bliwa, Joylife)


Vem är du?
För att fungera i denna typ av roll ser vi gärna att du har dessa erfarenheter med dig sedan tidigare:
• Ad hoc
• Användning av urval för att ta fram data
• Skapa varianter och ad hoc querys
• Personallistor /FTE-listor
• Kännedom om vilken rapport/transaktion som ska användas utifrån syfte

Excel
• Generella funktioner (interpolera ,filtrera, sortera, hantera dubbletter etc.)
• Kortkommandon
• Formler
• Pivot-tabeller
• Bearbeta data från olika rapporter och sammanställa till en lista

Meriterande med erfarenhet av:
• GDPR: Dela data i enlighet med rutiner och riktlinjer för behandling av personuppgifter.
• JIRA: Fördelaktigt med vana av JIRA eller annat ärendehanteringssystem.
• MS Office: Förutom Excel: SharePoint, OneDrive och Planner
• Vana vid att hantera stora mängder data
• Förståelse för allmänna begrepp, ex. befattningsnummer, IPE, organisationsnyckel
• Kan sätta sig in i organisationsstrukturen för att kunna förstå och hantera beställningar



Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Övrig information: Heltid med start 10 januari 2022 fram till 30 juni. Du kommer tillhöra kontoret i Solna. Rollen är säkerhetsklassad och säkerhetsintervju kommer därmed genomföras innan påbörjat uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2021
  • Ansök senast: 16 december 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


27 december 2024