Administratör/inköpsassistent till Domstolsverket!

Administratör/inköpsassistent till Domstolsverket!

Arbetsbeskrivning

Vill du ta dig an ett spännande uppdrag på en statlig förvaltningsmyndighet? Nu erbjuds en öppning till Domstolsverkets upphandlingsenhet. En möjlighet för dig som vill spetsa dina kunskaper inom administrativt arbete!

OM TJÄNSTEN
I denna rollen som administratör/inköpsassistent kommer du arbeta på upphandlingsenheten som är en av fyra enheter på ekonomiavdelningen. Du kommer arbeta med olika typer av administration, bland annat hantera avtal, prisjusteringar och diarieföring. Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar, vilket kommer att ge dig en god överblick och förståelse vad gäller administration inom en stor organisation. För att lyckas väl i rollen ser vi att du är en flexibel och ansvarstagande person, som gillar ordning och reda.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Systemadministration i inköpssystem
* Dokumentation av möten och utbildningar
* Hantera avtal i avtalsdatabasen
* Diarieföring


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst en gymnasial utbildning
- Har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor
- Har god systemvana eftersom du kommer arbeta i flera olika system dagligen

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av en liknande roll inom administration

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Anpassningsbar
- Kommunikativ
- Strukturerad

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Domstolsverket är en svensk statlig förvaltningsmyndighet, som sorterar under Justitiedepartementet och har till uppgift att ge administrativt stöd och service åt de allmänna domstolarna, de allmänna förvaltningsdomstolarna, hyres- och arrendenämnderna, Rättshjälpsmyndigheten och Rättshjälpsnämnden. Inom verksamhetsområdet ska Domstolsverket i administrativt hänseende leda och samordna verksamheten för att skapa förutsättningar för en rättssäker verksamhet och se till att den bedrivs effektivt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2023
  • Ansök senast: 26 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024

Handläggare

Handläggare

26 november 2024

Expert till externfinansieringsenheten i Sundbyberg eller Norrköping

Expert till externfinansieringsenheten i Sundbyberg eller Norrköping

26 november 2024