OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swegon Group AB, ägt av det på Stockholmsbörsen listade Investment AB Latour, är en marknadsledande leverantör inom området inomhusklimat, som erbjuder lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt uppkopplade tjänster och teknisk expertis. Swegon har dotterbolag och distributörer över hela världen och 16 produktionsenheter i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget har mer än 2 600 anställda och hade 2019 en omsättning på 6 miljarder SEK.
Malmö
Om tjänsten
Som administrerande Innesäljare hos oss på Swegon kommer du att arbeta i en social och koordinerande roll. Du kommer att arbeta nära både tekniker och utesäljare för att koordinera serviceleveransen och orderhanteringen för att tillsammans erbjuda våra kunder service i världsklass.
I rollen ingår:
• Återrapportering och administrering av våra serviceuppdrag
• Reklamationshantering
• Order och offerthantering
• Fakturering och godssökning
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Malmö. Malmökontoret tillhör region syd dit även våra kontor i Kalmar, Malmö och Ängelholm ingår. Du rapporterar till Regionchef och kommer att utföra arbetsuppgifter för hela regionen.
Din profil
Vi söker dig som är nyfiken och självgående. Du föredrar att arbeta strukturerat och tar gärna egna initiativ till förbättring. Du är kommunikativ och trivs i en koordinerande roll med daglig kontakt med våra tekniker och utesäljare. Vidare är du är positiv och verkar för en god laganda.
Krav:
• Erfarenhet av administration och innesälj, gärna i en serviceorganisation
• Fullständig gymnasieutbildning
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Om du har en utbildning inom relevant område och/eller har arbetat i M3 och Excel är det meriterande.
Vi erbjuder
En spännande tjänst med stora möjligheter att kunna påverka din roll med varierande och intressanta arbetsuppgifter. Vår portfölj innehåller produkter, system och tjänster som skapar ett hållbart inomhusklimat, men för oss är det lika viktigt med ett hållbart arbetsklimat. Därför har vi en öppen organisation med korta beslutsvägar och gott om både utvecklingsmöjligheter och roliga utmaningar.
Våra värderingar ”Customer Empathy, Trust och Commitment” genomsyrar allt vi gör och är utgångspunkten i de beslut vi tar och hur vi agerar mot varandra. På Swegon är vi måna om att du ska kunna kombinera ditt arbete med privat- och familjeliv.
Vi skapar världens bästa inomhusklimat för människor och miljö, vill du vara med på vår framtidsresa?
Kontaktinformation
Välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 4e juli 2021. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Henrik Hägerström, henrik.hagerstrom@swegon.se eller Teknikchef Annika Eklöf, annika.eklof@swegon.se.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!