OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du om att arbeta i en koordinerande roll med flera kontaktytor? Är du strukturerad och trivs väl i ett familjärt bolag med hög framåtanda? Då kan rollen som Administratör/Innesäljare till Ramudden vara rollen för dig!
Om Ramudden
”Ramudden skapar säkra arbetsplatser längs vägarbeten, byggnationer, anläggningar, järnvägar och andra infrastrukturprojekt. Vi erbjuder anpassade lösningar med omtanke om människors trygghet och arbetsmiljö. Vi tillhandahåller utrustning när och där det behövs, utför tjänster på plats samt utbildar våra kunders medarbetare i säkra arbetsplatser. Vi hjälper också till att säkra publika platser. Vårt syfte är att se till att människor kommer hem oskadda varje dag, oavsett om de jobbar på en arbetsplats eller bara passerar den. Vi finns idag på ett 70-tal platser i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland och Kanada och omsätter runt 1,8 miljarder SEK per år och har ca 800 anställda.”
Om tjänsten som Administratör/Innesäljare
I rollen som Administratör/Innesäljare blir du del av ett sammansvetsat team med hög framåtanda! Dina arbetsdagar är variationsrika där du samarbetar tätt med dina tre kollegor och är involverad i kundprojekten där ni planerar, riskbedömer och säkerställer att projekten utförs med fokus på lönsamhet och kundnöjdhet. Du söker tillstånd hos kommun/stat, ritar och lämnar in rätt underlag samt följer upp att projekten utförs enligt riktlinjer. Utöver kundprojekt är du ansvarig för daglig administration där du hanterar kund- och leverantörsfakturor, sköter inköp av material och tar emot leveranser.
Vidare blir även en viktig roll i kundservice där du blir ansiktet utåt på depån och agerar kundmottagare och tar emot kundsamtal. Du arbetar även aktivt för att utveckla Ramuddens kundsamarbeten.
Organisationen befinner sig i en expansiv fas där du får vara del av en spännande utvecklingsresa och chans att växa tillsammans med dina kollegor. Som ett resultat av tillväxten väntar en flytt 2025 till nybyggda och fräscha lokaler.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Administrativt ansvarig där du hanterar daglig administration, hanterar kund- och leverantörsfakturor, sköter inköp av material och tar emot leveranser.
Tillsammans med kollegor planera, riskbedöma och säkerställa kundprojekt med fokus på lönsamhet och kundnöjdhet.
Söka tillstånd hos myndigheter, lämnar in rätt underlag och Trafikanordningsplaner samt följer upp att projekten sker enligt riktlinjer.
Hantera inkommande samtal, agera kundmottagare i depån samt aktivt bearbeta befintliga och nya kunder för att utveckla och stärka Ramuddens affär.
Om dig
För att lyckas i rollen som Administratör/Innesäljare har du tidigare arbetslivserfarenhet av administrativa och koordinerande roller där erfarenhet från närbesläktade branscher såsom infrastruktur, anläggning och/eller bygg anses meriterande.
Du har tidigare erfarenhet av kundnära roller där du trivs väl i att leverera hög service. Du besitter god systemvana, har goda kunskaper i svenska och engelska samt B-körkort. Har du C-körkort anses det meriterande.
Som person är du en lagspelare som trivs väl i en prestigelös miljö med hög laganda. Du är strukturerad, lösningsfokuserad och har en förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter även när arbetsbelastningen är högre. Då rollen innebär samarbeten internt såväl som externt är du kommunikativ och besitter hög serviceförmåga.
Viktigt för tjänsten är: Tidigare arbetslivserfarenhet av administrativa och koordinerande roller.
Tidigare arbetslivserfarenhet av kundnära roller.
Att du är en kommunikativ och prestigelös lagspelare som arbetar med god struktur.
Goda kunskaper i svenska och engelska.
God systemvana.
Körkort.
Meriterande för tjänsten är: Tidigare erfarenhet av närbesläktade branscher, såsom infrastruktur, bygg och/eller anläggning.
C-körkort.
Ramuddens erbjudande
Hos Ramudden blir du del av ett välmående bolag med hög framåtanda! Du erbjuds fina utvecklingsmöjligheter både nationellt och internationellt och får verka i ett bolag som bryr sig om sina anställda! Förutom goda utvecklingsmöjligheter erbjuds du även kollektivavtal, friskvårdsbidrag samt årlig bonus.
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Placering: Uddevalla.
Lön: Enligt överenskommelse.
Låter rollen som Administratör/Innesäljare som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!