OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Våra 1300 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt.
Kontaktcenter är vägen in i kommunen för våra kunder - invånare, företag och föreningar. Det sker genom våra fyra kanaler; telefon, mail, besök och chatt.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en samhällsintresserad, kundorienterad och serviceinriktad administratör/kommunvägledare till vårt Kontaktcenter.
Ditt arbete innebär daglig kontakt med kommuninvånare och andra intressenter via telefon, besök, e-post och digitala medier.
Du är första vägen in och ambitionen är att kunna svara på kommuninvånarens fråga i första läget. Förutom att svara på frågor, informera, ge råd, agera problemlösande ska du också se till att mottagaren får en positiv upplevelse av sin kontakt med kommunen.
Arbetsredskap är främst IT-baserade system tillsammans med telefoni. Tillsammans med övriga kollegor i Kontaktcenter kommer du att vara med och driva, förbättra och utveckla enhetens verksamhet i syfte att ge våra kommuninvånare bästa möjliga service.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i ett kontaktcenter eller liknande.
Du ska vara proffs på bemötande. Du brinner för att ge service och sätter alltid medborgaren i centrum. Du trivs i rollen att vara synlig och ska kunna möta våra medborgare på ett tryggt och förtroendeingivande sätt. Du har lätt för att samarbeta med olika typer av människor och trivs i en organisation där förändring och utveckling tillhör vardagen.
Du har lätt för att ta till dig och processa stora mängder ny information. Du är ansvarstagande, strukturerad och har förmåga att slutföra dina uppgifter.
Problemlösning och flexibilitet är en av dina starka sidor och du har god förmåga att växla mellan teamarbete och individuellt arbete. Du har heller inga problem med att ta till dig nya uppgifter för att utveckla arbetet.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Vidare är det meriterande om du även behärskar andra språk.
Du har gymnasieutbildning med inriktning mot service, administration eller annan utbildning som vi bedömer som relevant. Du ska ha minst två års arbetslivserfarenhet av arbete inom service och kundbemötande. Du får gärna bidra med erfarenhet från att ha varit med vid uppstarten av ett kontaktcenter. Du ska även ha erfarenhet av digitala arbetssätt, digitala verktyg samt telefonisystem.
Har du eftergymnasial utbildning inom service, samhälle eller kommunikation ser vi det som meriterande. Likaså om du har arbetat i kommunal verksamhet och har kännedom om Sjöbo kommun.
Om ovanstående beskrivning stämmer in på dig och du lockas av ett varierande arbete med mycket sociala kontakter tror vi att du kommer att trivas i rollen som vår nya medarbetare.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.