Administratör/Kommunvägledare till kontaktcenter Sjöbo kommun - vikariat

Administratör/Kommunvägledare till kontaktcenter Sjöbo kommun - vikariat

Arbetsbeskrivning

Våra 1100 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt.
Vårt arbete genomsyras av värdeorden "Professionella, öppna och engagerade mot gemensamma mål" Tillsammans gör vi skillnad för Sjöbo kommuns medborgare och besökare!

Kontaktcentret fungerar som en väg in till kommunens verksamheter och har till uppgift att hantera frågor och ärenden från medborgare direkt vid första kontakt eller lotsa vidare till rätt person i organisationen.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en samhällsintresserad, kundorienterad och serviceinriktad kommunvägledare/administratör till vårt Kontaktcenter.

Ditt arbete innebär daglig kontakt med kommuninvånare och andra intressenter via telefon, besök, e-post och digitala medier.

Du svarar på frågor, informerar, ger råd, agerar problemlösande och ser till att mottagaren får en positiv upplevelse av sin kontakt med kommunen.
Arbetsredskap är främst IT-baserade system tillsammans med telefoni. Tillsammans med övriga kollegor i Kontaktcenter kommer du att vara med och driva, förbättra och utveckla enhetens verksamhet i syfte att ge våra kommuninvånare bästa möjliga service.

KVALIFIKATIONER
Du ska vara proffs på bemötande. Du brinner för att ge service och sätter alltid medborgaren i centrum. Du trivs i rollen att vara synlig och ska kunna möta våra medborgare på ett tryggt och förtroendeingivande sätt. Du har lätt för att samarbeta med olika typer av människor och trivs i en organisation där förändring och utveckling tillhör vardagen.

Du har lätt för att ta till dig och processa stora mängder ny information. Du är ansvarstagande, strukturerad och har förmåga att slutföra dina uppgifter.

Problemlösning är en av dina starka sidor och du har god förmåga att växla mellan teamarbete och individuellt arbete.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Vidare är det meriterande om du även behärskar andra språk.

Du har gymnasieutbildning med inriktning mot service, administration eller annan utbildning som vi bedömer som relevant. Du ska ha minst två års arbetslivserfarenhet av arbete inom service och kundbemötande. Du ska även ha erfarenhet av digitala arbetssätt, digitala verktyg samt telefonisystem.
Har du eftergymnasial utbildning inom service, samhälle eller kommunikation ser vi det som meriterande.

Om ovanstående beskrivning stämmer in på dig och du lockas av ett varierande arbete med mycket sociala kontakter tror vi att du kommer att trivas i rollen som vår nya medarbetare.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sjöbo kommun, Tillväxtenheten
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 18 april 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024