OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet som administratör och vill arbeta i en bred, varierande roll? Känner du igen dig som en person som är noggrann och ansvarstagande? Läs då mer om tjänsten!
Om tjänsten
Som administratör kommer du arbeta på vår kunds avdelning för eftermarknad. Du kommer att agera som stöd/länk mellan avdelningens säljare, projektledare och finansavdelning och följa inkommande order från start till slut.
Din uppgift är att
- Delta i orderöverlämning från säljare till projektledare
- Starta projekten i affärssystem och bekräfta order mot kund
- Följa upp och fakturera enligt kontraktens betalningsvillkor
- Intern rapportering av orderintag
- Kontrollera underlag för varje månads/halvårs/års-bokslut
Tjänsten är ett föräldravikariat med start i slutet av november och sträcker sig fram till 31 augusti.
Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet från någon administrativ tjänst och är van att arbeta i affärssystem, har du erfarenhet av Baan är det meriterande. Vi ser gärna att du har någon form av ekonomisk utbildning, tex från gymnasiet. Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet med fokus på Outlook, Word och Excel. Har du tidigare erfarenhet av elektronisk hantering av kundorder och fakturering är det meriterande.
Som person är du hjälpsam, noggrann och serviceinriktad, en lagspelare som ser till att gruppen når sina mål. Vidare har du ett systematiskt arbetssätt och van att arbeta efter uppsatta regler och rutiner. Du har en förmåga att se och arbeta med detaljer samt är inte rädd för att komma med förbättringsförslag.
Viktigt för tjänsten är:
- Administrativ erfarenhet
- Officepaketet och affärssystem
- Serviceinriktad
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Sara Pagré 054-771 85 47.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Koordinator, Administratör, Baan, order, fakturering, Kristinehamn, Adecco, Värmland
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147