OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.
På enheten journalutlämning arbetar idag 8 personer och vi behöver nu med placering i Gävle ersätta en kollega som går i pension. Vill du vara med och bygga upp framtidens Journalutlämning? Vi söker dig som har formell medicinsk sekreterarutbildning och som vill vara delaktig i utvecklingen av Region Gävleborgs journalutlämningsprocess.
Vårt uppdrag är regionsövergripande och fokus ligger alltid på kunden och våra värderingar bygger på Respekt & Ödmjukhet, Öppenhet & Ärlighet samt Professionalism & Ansvar.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör/koordinator på journalutlämningen erbjuder vi dig ett omväxlande och stimulerande arbete med många kontakter inom och utom regionen. Du kommer att serva verksamheter inom Region Gävleborg genom inhämtning av efterfrågade journaluppgifter i de olika journalsystemen. Arbetet innefattar utlämning av patientjournaler för privatpersoner, andra vårdgivare, försäkringsbolag och olika myndigheter. Du kommer hantera hela processen vid begäran om journalutlämnande, från mottagande av begäran till sekretessprövning och utlämnande.
Som administratör/koordinatior kommer du bland annat att arbeta med
• handläggning av journalhandlingar via rekvisitioner
• hantering av förfrågningar via TeleQ och 1177 E-tjänst
• sekretessprövning
• posthantering.
Hos oss får du
• varierande arbetsuppgifter
• ett meningsfullt och utvecklande arbete
• möjligheten att vara en del i att utforma framtidens Journalutlämning
• trevliga och kompetenta kollegor.
Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/
KVALIFIKATIONER
Tjänsten som administratör/koordinator på journalutlämningen innebär många kundkontakter där kunden är i fokus. Arbetet kommer ställa krav på att du kan arbeta självständigt och har en god planeringsförmåga men även att du fungerar bra i grupp. Då arbetet innebär hantering av patientjournaler ställs höga krav på ordningssinne och noggrannhet. För att lyckas i rollen ser vi att du är lyhörd, empatisk, serviceinriktad och engagerad. Du har vana av att arbeta med olika IT-stöd och du har ett flexibelt tankesätt och en positiv inställning till problemlösning.
Som administratör/koordinator ska du
• vara utbildad medicinsk sekreterare
• ha erfarenhet av administrativt arbete
• ha kunskap inom patientsäkerhetsområdet samt offentlighets- och sekretesslagstiftning
• ha goda kunskaper i det svenska språket och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du arbetat med journalutlämning tidigare. Vi ställer höga krav på personliga egenskaper och lämplighet.