ADMINISTRATÖR/KOORDINATOR/ALLROUNDKONTORIST inom kontorsinredning

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifterna är huvudsakligen följande:
- daglig kund- och leverantörskontakter både in- och utrikes vilket det sistnämnda alltid sker på engelska
- kundsupport
- effektuering av order
- fakturering, handlägga reklamationer, lageravstämning, upprätta statistik
- kontroll av fraktfakturor
- varuinköp
- skriva offerter
- hantering av frakthandlingar
- boka transporter och transportbevakning
- problemlösning vilket kräver gott omdöme, god handlingsförmåga och initiativförmåga
- daglig telefonpassning ( viktigt med vänligt bemötande)
- vid behov ombesörja försändelse ( enklare packning och boka transport)
- hämta och lämna post



Vi kräver att du ABSOLUT besitter följande egenskaper:
- mycket stor noggrannhet ( särskilt administrativt men även i övrigt)
- mycket god samarbetsförmåga ( särskilt viktigt på en mindre arbetsplats)
- mycket god kommunikativ förmåga ( mycket viktigt i kundrelationer men även i övrigt)
Du bör dessutom känna ett stort ansvarstagande i din tjänsteutövning samt bemästra frihet under ansvar.
Du ska ha lätt för att på ett naturligt sätt och obesvärat sätt tala i telefon.
Du ska vara införstådd i :
- att på en mindre arbetsplats är det ibland snabba kast och att inte vara räddhågsen eller motvillig till mindre kvalificerade arbetsuppgifter
- att ibland arbeta i ett högt tempo
- att kunna prioritera rätt
- att kunna släppa en pågående arbetsuppgift för att istället ta itu med en ny
- att ett gott samspel och feedback/återkoppling mellan medarbetare är fundamentalt
- att anamma och efterleva den företagskultur som råder även om den inte alltid stämmer överens med din personliga uppfattning eller värdering
- att du i tjänsten representerar företaget
- att ett professionellt utförande av dina arbetsuppgifter är nödvändigt
- att ha ett genuint starkt och tydligt engagemang och intresse för verksamheten !
Viktigt att du är
- lösningsorienterad
- proaktiv
- reflekterande
- driven
- service minded
Du ska självfallet ha ett glatt och positivt humör och ett harmoniskt och balanserat anlag.
Vi arbetar i Hogia. Kunskaper i Officepaketet ( excel e t c ) är meriterande.
Goda kunskaper inom IT och WEB är mycket meriterande.
Vi kräver att dina kunskaper i engelska motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala vilket ska kunna styrkas i din ansökan.
Sökande som går vidare i rekryteringsprocessen kommer att testas i engelska för att säkerställa nivån.
Upplärning halvtid de första 2 veckorna.
Har du inte fått besked från oss på din ansökan senast den 18 september anser vi att den inte motsvarar vårt behov och att du inte längre är aktuell för denna tjänst.
Tillträde: Oktober2017

PRIMA OFFICE är ett mindre företag som utvecklar, låter tillverka och marknadsför funktionella förvarings- och källsorteringsmöbler för offentlig miljö. En stor del exporteras.
Kontoret är beläget på Kungsholmen i ljusa och fräscha lokaler. Tillverkningen sker i Småland.
Det ska vara kul att gå till jobbet och vi visar alltid vår uppskattning för ett väl utfört arbete. Ett genuint engagemang och intresse är mycket viktigt. Du kommer att ges möjlighet att utvecklas i din roll med frihet under ansvar.
Kontorsinredning kombinerat med design för en trivsam och inspirerande miljö är en spännande och kreativ bransch i ständig utveckling. Särskilt möbler och produkter avsett för källsortering och hållbarhet är en viktig och expansiv verksamhet.

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Lars Ölander
0854587650
VD Lars Ölander

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PRIMA OFFICE AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vid fast anställning: Pensions- och sjukförsäkring. Friskvårdsbidrag. 5 veckors betald semester. Arbetstid: 34 tim/vecka. Må-to 09.00 -17.00, fr 09.00 - 16.00, lunch 12.00 - 13.00 Startlön: 25000 kr/mån
  • Provanställning 6 månader
  • Publicerat: 21 augusti 2017

Besöksadress

Industrigatan 4 C, bv
None

Postadress

Industrigatan 4 A
STOCKHOLM, 11246

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024