Administratör/kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Inera koordinerar och utvecklar digitala tjänster i samverkan med landsting, regioner och kommuner.

Inera ägs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) samt landsting, regioner och kommuner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna.

Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras verksamhet.

Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på www.inera.se

Är du en serviceinriktad administratör/kundservicemedarbetare?

Skicka då in din ansökan till oss omgående.

Ineras kundservice är Ineras kundfunktion som hanterar frågor om nationella system för vård och omsorg. Ineras potentiella och befintliga kunder behöver stöd i olika sammanhang när de har att göra med de nationella e-Hälsotjänsterna. Det kan vara vid en beställning eller en anslutning av en tjänst, en fakturafråga, eller kanske hjälp med ifyllnad av ett regeldokument etc.

Dessa olika arbetsuppgifter hanteras av anslutningsgruppen som är en grupp av flera inom Kundservice. En annan gruppering är Support, som hanterar felanmälan och ger support.

Vi söker nu en serviceinriktad administratör/handläggare till vår grupp.

Anslutningsgruppen på Inera består i dagsläget av 7 medarbetare som hanterar ärenden självständigt men som också samarbetar gällande framtagning av dokumentation, instruktioner, arbetsfördelning etc. Kundservice består av ett trettiotal medarbetare.

Alla ärenden handläggs i ärendehanteringssystemet Marval och information om kund uppdateras i CRM-systemet Lime.

 

Dina arbetsuppgifter

Som administratör/handläggare inom Kundservice och anslutningsgruppen ska du kunna Ineras tjänsteutbud i allmänhet och några tjänster i synnerhet.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av kundkommunikation per e-post och telefon. Du kommer att vara länken mellan kunden och Ineras tjänsteförvaltningar när det gäller att handlägga ärenden, hantera och administrera avtal, granska dokumentation, uppdatera kundinformation.

Vi söker dig som är förtroendeingivande, ansvarsfull, ambitiös och effektiv. För att trivas i rollen som kundservice/administratör hos oss är du en person med hög arbetsmoral, god social kompetens, samt ett brinnande intresse för att vårda kundrelationer. Vidare är du självgående, initiativtagande och gillar att arbeta både i grupp och enskilt. Du har en känsla för service och en stor fördel om du har ett intresse för teknik.

 

Kvalifikationer och kompetens

Vi har ett krav och det är att du har telefonvana och Officekunskap BAS kunskaper.

Det är en fördel om du

• har arbetat i funktioner Kundservice/IT Service/Service Desk
• har erfarenhet med avtalsadministration eller liknande
• har erfarenhet från liknande bransch (IT och/eller vård/omsorg)


Det är meriterande om du har jobbat med behörighetsadministration, är van att arbeta i ärendehanteringssystem.

 

Varaktighet och tillträde

Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid och pågår i ca 6 mån. Vi vill gärna att du har möjlighet att börja jobba from 1 mars.

Det finns en stor möjlighet att visstidsanställningen förlängs och alternativt övergår till en tillsvidareanställning.

Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut.

 

Har du frågor om tjänsten

Gruppchef Monia Nekach, Tel: 072-724 32 86

HR-generalist Kristina Claesson, 072-728 31 33

Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision, 070 778 06 42

 

Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Kristina Stensson Ljungdahl
08 452 72 68
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Michael Öberg
08-452 74 81
Enhetschef Intrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Infrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Personaladministratö Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Drift Björn Gustavsson
08-452 7349

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inera AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 1 februari 2018

Besöksadress

Östgötagatan 12
None

Postadress

Box 17703
STOCKHOLM, 11893

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024