OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här väntar en tjänst för dig som vill arbeta deltid och ha arbetsdagar där du får koordinera och samtidigt ha mycket kundkontakt. Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido letar efter en administratör/kundservicemedarbetare till vår kund, ett företag som erbjuder lagerfinansiering för fordonshandlare i Norden. Förutom att erbjuda finansiering levererar de avancerade mjukvarulösningar till både fordonshandlare och etablerade leasingbolag. Inom företagsgruppen finns tre specialiserade företag, var och en inriktade på olika nischer inom fordonsindustrin. Med närvaro i Stockholm, Linköping och Helsingfors består organisationen av 45 dedikerade medarbetare. Tjänsten är placerad i Solna.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör/kundservicemedarbetare kommer du, i nära samarbete med dina kollegor, att hantera alla inkommande ärenden från kunderna. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att:
Ta emot inkommande samtal och e-post från både nya och befintliga bilhandlare
Ansvara för all administration relaterad till varje ärende i vårt interna system
Hantera och administrera ansökningar, avtal, betalningar och ägarbyten
Genomföra digitala inventeringar för att underlätta processen
Besvara inkommande frågor i chattfunktionen på hemsidan
Din roll som administratör/kundservicemedarbetare är central för att säkerställa en effektiv och smidig hantering av kundärenden och bidra till en positiv upplevelse genom professionell service.
Dina egenskaper
Den vi söker är självgående, snabblärd och har en stark administrativ, koordinerande ådra. Du arbetar strukturerat, noggrant och effektivt. Viktigt för tjänsten är också att du har stort tålamod och en lyhördhet inför de dagliga arbetsuppgifterna. Att kunna prioritera bland arbetsuppgifter är inga konstigheter för dig och av stor vikt för att lyckas. Samtidigt trivs du när tempot är högt. Slutligen tror vi att du är en engagerad problemlösare som gärna bidrar med egna initiativ!
Tycker du att det här låter som en spännande möjlighet? Skicka in din ansökan så snart som möjligt
Kvalifikationer:
Gymnasial utbildning
Erfarenhet från relevant roll inom ex. service/administration
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska
Förmåga att kommunicera bra i tal och skrift på engelska
Omfattning och tillträde
Deltid, tillsvidareanställning hos kunden. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl linn.willberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34306 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.