Administratör/ledningsstöd till polisområdesledningen i PO Stockholm Nord

Administratör/ledningsstöd till polisområdesledningen i PO Stockholm Nord

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker vi nu två Administratörer till vårt team som är noggranna, strukturerade och ansvarstagande. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Region Stockholm består av Stockholms län och Gotland. Det finns fyra polisområden inom regionen: Nord, City, Syd samt Gotland. Vidare finns det fyra regionala enheter: Gränspolisenheten, Operativa enheten, Underrättelseenheten och Utredningsenheten. Slutligen finns det även ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen. Regionen har ca 7000 medarbetare.

Polisområde Nord omfattar 14 kommuner samt västra delarna av Stockholms stad. Antal boende i polisområdet är nära 900 000 fördelade i tätorter, skärgård och ren landsortsbebyggelse. Polisområdet består av sju lokalpolisområden och fem utredningssektioner och ett polisområdeskansli. Sammanlagt arbetar just nu ca 1 500 polisanställda i polisområde Nord. Polisområdeskansliets verksamhet är lokaliserad i Solna och du kommer i din roll att tillhöra den strategiska samordningsgruppen.

Den strategiska samordningsgruppen har i uppdrag att planera, samordna och följa upp polisområdets verksamhet och arbetar i nära samverkan med polisområdesledningen samt lokalpolisområden och sektioner.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer i din roll att vara stöd och bistå polisområdets ledning och kansli olika administrativa uppgifter. Det är en bred och omväxlande roll där det bland annat ingår att planera och sköta kalendarier för polisledningen och polisområdet, bokningar av möten och konferenser, ansvar för mötesanteckningar och protokoll, beredning av underlag inför möten. I uppdraget ingår att vara ett administrativt stöd i beredningen inför polisområdets olika mötesforum tillsammans med kansliets samordnare inom olika verksamhetsområden.

Rollen innebär goda möjligheter till kompetensutveckling och det kommer finnas utrymme att initiera och vara drivande i olika utvecklingsprojekt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Kontaktyta för polisområdesledningen och kansliet internt och externt
• Beredning inför polisområdets mötesforum samt ansvar för protokollering under möten
• Bistå i framtagning av beslutsunderlag och presentationer
• Diarieföring av handlingar och beslut
• Viss handläggning av förvaltningsärenden
• Beställningar och inköp samt fakturahantering
• Administrativ hantering av inkomna ärenden, delningar, remisser, samråd
• Vid behov vara behjälplig med andra förekommande arbetsuppgifter i gruppen

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom studier
• Goda kunskaper i Microsoft Excel och de andra Officeprogramvarorna Word, Powerpoint och OneNote
• God förmåga att förstå och uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• Har aktuell erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter i minst två år så som att samla in och sammanställa information, eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av att arbete i ärendehanteringssystem, så som Heroma eller ARS eller system som arbetsgivaren finner som likvärdig.

Meriterande

• Erfarenhet av samverkan med interna och externa aktörer
• Erfarenhet inom Polismyndigheten eller annan statlig verksamhet, där erfarenhet från Polismyndigheten premieras.
• Erfarenhet av att agera administrativt stöd till ledningsgrupp och/eller chef.

Personliga egenskaper

Som person är du noggrann och strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har en förmåga att planera, prioritera och organisera ditt arbete på ett bra och effektivt sätt och du håller de tidsramar du sätter upp för dig och ditt arbete. Du är självgående i form av att du tar ansvar för din arbetsuppgift och kan driva dina processer självständigt. Du räds inte för att prata inför grupp eller ta plats på möten.

Arbetsuppgifterna sätter krav på din förmåga att kunna vara flexibel då det periodvis kan bli hög arbetsbelastning. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter.

Du är en person med hög social kompetens och gillar att skapa nya relationer och underhålla de relationer du har. Du har en förmåga att se till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet i ditt arbete. Du ser till verksamhetens bästa i ditt agerande och i dina beslut.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Solna
Tillträde: enligt överenskommelse

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Vi vill även informera dig om att Polismyndigheten använder sig av urvalsfrågor som ett första led i urvalsarbetet. Du kan därför behöva svara på ett antal urvalsfrågor utifrån aktuell kravprofil för den roll du har sökt. Vi uppmanar till sanningsenliga svar på urvalsfrågorna.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf Gruppchef Shakila Mohammad
010-5686714
Gruppchef Carina Karlsson-Kriström
010-563 58 48
Kommissarie & kanslichef, LPO Rinkeby Jörgen Ohlsson
010-56 304 88
Sektionschef Johan Andersson

Ledningsstöd Leo Hoffman

Gruppchef barn Margaretha Forsberg
010-56 460 91
gruppchef vuxen Lena Holmstedt
0105646113
Gruppchef Robert Lorentzon
010-56 354 85
Sektionschef Kent Drougge
010-56 354 79
Sektionschef Rikard Gunzenheimer, 010-562 80 63

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024