Administratör/Leveransplanerare till Linghems sågverk

Administratör/Leveransplanerare till Linghems sågverk

Arbetsbeskrivning

Ett smart och meningsfullt val

Är du lösningsorienterad? Vill du bli vår nya kollega och dela vår resa mot ett hållbart byggande? 

Din nästa arbetsplats?

Linghems sågverk är ett modernt och effektivt sågverk för konstruktionsvirke av gran och tall. Vi drivs av vår passion för trävaror och ligger långt fram när det gäller att använda ny, banbrytande teknik. Vi värdesätter våra medarbetare och produkter högt. Hos oss jobbar ca 35 medarbetare. Vårt sågverk ligger i natursköna Linghem utanför Linköping.

Din framtida utmaning

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som administratör/leveransplanerare är att arbeta med personaladministration, produktionsuppföljning och leveransplanering. Du kommer också att stötta platschef och controller med enklare bokföring och månadsvis ekonomisk rapportering. Exempel på kontaktytor är lönekontor, central HR-organisation, kunder, speditörer, produktions- och administrativ personal och vår marknadsorganisation.

Då enheten är relativt liten och organisationen är platt innebär detta arbete ett brett ansvarsområde där du fungerar som spindeln i nätet. Det ställer krav på att du måste vara flexibel, lösningsorienterad, initiativtagande och prestigelös.

 

För att lyckas i rollen 

Vi söker dig som är en bra lagspelare och tycker om att samarbeta med andra då rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt. Du är serviceinriktad, har ett bra ordningssinne samt förmågan att se helheten för sågverkets bästa. För att passa in i rollen måste du både trivas med att dyka ner i detaljer och klara av att jobba med långsiktiga planer. Du har förmågan och viljan att lyfta blicken och se vad som är rätt prioritering. Vi tror att du trivs med att arbeta i ett stundtals högt tempo och du har lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du är pedagogisk och har lätt för att uttrycka dig tydligt i tal och skrift.

Du har god datorvana och känner dig bekväm med att arbeta i program inom Officepaketet. Det är viktigt att du kan kommunicera tydligt på engelska, både i tal och i skrift. Universitetsutbildning är meriterande men inte ett krav och du behöver B-körkort då möjligheten att åka kommunalt till sågverket är begränsad.

Vi är ett prestigelöst team som hjälps åt vid ex frånvaro, vi har en bra gemenskap och stort engagemang!

Vi erbjuder dig

Hos oss får du det bästa av två världar. På Linghems sågverk arbetar vi i en prestigelös organisation med snabba beslutsvägar och korta avstånd från idé till genomförande. Samtidigt som vi är tillräckligt små för att du ska kunna påverka, så har vi också styrkan som koncern med musklerna att genomföra utveckling och förändring.

Vi erbjuder ett varierande, fritt och ansvarsfullt arbete och en möjlighet att arbeta med framtidens råvara - trä! Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar.


Vi får skogen att växa och ge

Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 300 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.

Trä som bygger framtiden Holmen förädlar framtidsmaterialet trä, det enda byggmaterial som är helt förnybart. I moderna sågverk producerar vi sågade och förädlade trävaror till snickeri-, byggindustri och bygghandel. Genom Martinsons Byggsystem, en del av Trävaror, erbjuder vi kundanpassade lösningar för ett klimatsmart och storskaligt träbyggande. Våra produktionsanläggningar finns i Braviken, Iggesund, Linghem, Bygdsiljum och Kroksjön, nära våra skogsinnehav i både norr och söder. Sammanlagt är vi drygt 700 medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Kronberg, Rekryterande Chef
0175 265 44
Elias Holmgren, HR-generalist
0175 263 15
Aleksandar Srndovic, Facklig representant Pappers
0175 269 50
Ivar Cedergren, Ekonomichef
076 134 08 20
Elias Holmgren, HR-generalist
076 817 54 58
Jörgen Åkerlund, Facklig representant Unionen
0175 267 41

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Holmen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2021
  • Ansök senast: 7 december 2021

Besöksadress

Tulkavägen 36
None

Postadress

Tulkavägen 36
Hallstavik, 76381

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024