Administratör/Nämndsekreterare

Administratör/Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.
1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar.

Myndighetsenheten i Skurup består av totalt 10 personer. Vi har 3 bygglovshandläggare och byggnadsinspektörer som handlägger bygglov och byggprocessen. De har också hand om tillsynen på byggsidan. 5 stycken miljö- och livsmedelsinspektörer genomför läkemedelskontroll, livsmedels-och miljötillsynen i kommunen. Alkoholhandläggaren utfärdar alkohol- och tobakstillstånd.

Tillsammans gör vi skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Som vår administratör så kommer du arbeta med både stort och smått. Vi handlägger bygg, miljö och alkoholärenden. I arbetet ingår expediering av beslut, kungörelser i POiT, skicka byggstatistik till SCB, utlämning av allmän handling och beställning av material mm. Även daglig diarieföring och fördelning av inkommande och utgående post till förvaltningens myndighetsbrevlåda. Du kommer att ha en stöttande roll till verksamheten. Tjänsten innefattar dessutom personuppgiftsbehandling/ GDPR och arkivansvar.

Som nämndsekreterare ansvarar du för kallelser, nämndsammanträdesprotokoll, expediering av protokoll och handlingar, stöd och service till nämndens ordförande och kontorets medarbetare inför nämnd. Du ska dessutom helst delta i lämpliga nätverk som stöd för dig själv.


KVALIFIKATIONER
Det är meriterande om du har kännedom om de regelverk som styr bygg- och miljöinspektörernas arbete, eftersom de kommer styra även ditt arbete. Det är också bra om du känner till kommunal- och förvaltningslagen. Du behärskar officepaketet och har lätt för att sätta dig in i administrativa system. Vi använder Bygg-R, Ecos samt W3D3. Om du har erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation, nämndadministration och myndighetsutövning så är det också meriterande.

Du har ett strukturerat arbetssätt och är stabil och serviceinriktad. Du har god samarbetsförmåga och lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter, du står stadigt även i stressade situationer. Du behöver också vara noggrann och ansvarstagande. Vidare har du lätt för att utrycka dig i tal och skrift på svenska. En administratör med driv, men arbetsglädje, flexibilitet, prestigelöshet och lätt till skratt är också viktigt.

Vi har en god sammanhållning och vänlig inställning till varandra här på myndighetsenheten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Bengtsson Enhetschef Miljö- och byggnads
0411-536128

Sammanfattning

Besöksadress

St Torgg. 4 Skurup
None

Postadress

St Torgg. 4
Skurup, 27480

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024