Administratör/nämndsekreterare

Administratör/nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.
1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!



ARBETSUPPGIFTER
Som vår administratör så kommer du arbeta med både stort och smått. Vi handlägger bygg, miljö och alkoholärenden. I arbetet ingår expediering av beslut, kungörelser i POiT, skicka byggstatistik till SCB, utlämning av allmän handling och beställning av material mm. Även daglig diarieföring, utgående post och fördelning av inkommande till myndighetsbrevlådan. Du kommer att ha en stöttande roll i verksamheten. Tjänsten innefattar dessutom personuppgiftsbehandling/ GDPR och arkivansvar.

Som nämndsekreterare ansvarar du för kallelser, nämndsammanträdesprotokoll, expediering av protokoll och handlingar, stöd och service till nämndens ordförande och kontorets medarbetare inför nämnd. Du ska dessutom helst delta i lämpliga nätverk som stöd till dig själv.


KVALIFIKATIONER
Det är meriterande om du har kännedom om de regelverk som styr bygg- och miljöinspektörernas arbete, eftersom de kommer styra även ditt arbete. Det är också bra om du känner till kommunal- och förvaltningslagen. Du behärskar officepaketet och har lätt för att sätta dig in i administrativa system. Vi använder Bygg-R, Ecos, W3D3, AlkT samt OL2. Om du har erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation, nämndadministration och myndighetsutövning så är det också meriterande.

Du har ett strukturerat arbetssätt och är stabil och serviceinriktad. Du har god samarbetsförmåga och lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter, du står stadigt även i stressade situationer. Du behöver också vara noggrann och ansvarstagande. Vidare har du lätt för att utrycka dig i tal och skrift på svenska. En administratör med driv, arbetsglädje, flexibilitet, prestigelöshet och lätt till skratt är också viktigt. Vi har en god sammanhållning och vänlig inställning till varandra här på myndighetsenheten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Bengtsson Enhetschef Miljö- och byggnads
0411-536128

Sammanfattning

Besöksadress

St Torgg. 4 Skurup
None

Postadress

St Torgg. 4
Skurup, 27480

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024