Administratör/nämndsekreterare till samhällsbyggnadsförvaltningen

Administratör/nämndsekreterare till samhällsbyggnadsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

I Söderköpings kommun vill vi skapa Livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här finns möjligheter och utmaningar i en attraktiv kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närheten till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Genom medskapande formar vi en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet berättar om hur vi som organisation vill vara och uppfattas.

Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Söderköpings kommun och Valdemarsviks kommun har gemensamt miljökontor och plan- och bygglovskontor med en ansvarig nämnd i respektive kommun. Kontoret har tjänstepersoner placerade i båda kommunerna. Samtliga är dock anställda av Söderköpings kommun.

Nu behöver vi förstärka vårt team med en administratör/nämndsekreterare till samhällsbyggnadsförvaltningen där den övergripande målsättning är att skapa förutsättningar för hållbar tillväxt och utveckling.

Förvaltningens uppdrag spänner över flera verksamheteter och ansvarar bland annat för bygglov, kart- och mätverksamhet, detalj- och översiktsplanering, mark- och exploateringsfrågor, miljö- och hälsoskyddstillsyn, livsmedelstillsyn, bostadsanpassning samt samhällsbetalda resor. Förvaltningen har drygt 30 medarbetare

Arbetsbeskrivning
Du ingår i vårt administrativa team och kommer arbeta såväl i grupp som självständigt. Du rapporterar till administrativ chef och du kommer vara en av administrationens fem medarbetare som är en del av samhällsbyggnadsförvaltningen.

I din roll som administratör/nämndsekreterare ingår arbetsuppgifter som postöppning, registrering och diarieföring, rättidsprövning, expediering och arkivering av ärenden Det ingår också traditionella nämndsekreteraruppgifter som att förbereda inför nämndssammanträden, organisera beslutshanteringen samt upprätta protokoll. Rollen omfattar även andra nämndadministrativa arbetsuppgifter samt att vara sekreterare vid nämndens sammanträden med efterföljande anslag och expediering.

I tjänsten som administratör på samhällsbyggnad är du ett administrativt stöd för miljö-, plan- och bygglovsverksamheten men även förvaltningen som helhet. Du ansvarar för att säkerställa att ärendehantering, registrering och diarieföring samt arkivhantering sker enligt gällande regelverk.

Vi använder EDP Vision och Ciceron som ärende- och dokumenthanteringssystem.

Just nu pågår en översyn inom förvaltningen av fördelningen av arbetsuppgifter. I tjänsten kan det komma att ingå handläggning av samhällsbetalda resor.

Arbetsuppgifterna inom samhällsbetalda resor innebär bland annat handläggning gentemot enskild inom färdtjänst, parkeringstillstånd för rörelsehindrade, skolskjuts och riksfärdtjänst.

Kvalifikationer
För att kvalificera för tjänsten som administratör behöver du ha minst gymnasieutbildning och flera års erfarenhet av administrativt arbete. Du förutsätts ha goda kunskaper i offentlighet- och sekretesslagen, offentlighetsprincipen, arkivlagen, förvaltningslagen och kommunallagen.

Du har god språklig förmåga gällande svenska, vad gäller tal och skrift. Du behärskar Office-paketet samt är en van användare av dokument- och ärendehanteringssystem.

Det är meriterande om du har arbetat med ovan beskrivna arbetsuppgifter, har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och kommunal nämndadministration.

Du är strukturerad, noggrann och har förmåga att arbeta självständigt och tar eget ansvar samtidigt som du är en god lagspelare. Som person ska du vara serviceinriktad och ha lätt för att skapa goda relationer. För att vara rätt person för oss måste du också ha engagemang i ditt arbete, vara ansvarsfull samt utvecklingsorienterad. Du är stabil i pressade situationer och har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och har förmågan att se helheten samtidigt som du kan detaljerna.

Du tänker digitalt först och tycker att det är spännande att få vara med och utveckla och påverka framtidens arbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid

Tillträde: Snarast efter överenskommelse

Ansökan
Ansök senast: 2023-05-28

Anställning
Antal annonserande tillfällen: 1

Övrigt
Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söderköpings Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2023
  • Ansök senast: 28 maj 2023

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024