OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en serviceinriktad och strukturerad person som vill ha ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik? Trivs du med att ha en samordnande roll, en bredd av arbetsuppgifter och har lätt för att skapa goda relationer? Då kanske just du är vår nya kollega! Nu söker vi en ny administratör/närstöd till vårt befintliga team inom den kommunala Hälso-och sjukvården i stadsområde Centrum då en av våra medarbetare ska gå i pension.
I rollen som administratör/närstöd arbetar du med att stötta verksamheten och flera chefer i deras dagliga arbete. Din placering kommer i första hand att vara på Skånegatan. Vi är dock en gemensam organisation och samverkan inom hela stadsområdet kan förekomma beroende på vart behovet är störst. Du jobbar mycket självständigt men ingår i ett team om 3-4 stycken och har alltid en trevlig kollega att rådfråga vid behov.
En stor del av ditt uppdrag innefattar administration i Göteborg Stads olika IT-system. Du kommer vara ansvarig för att sköta inköp, hantera fakturor, direktupphandlingar samt ha hand om avtal med leverantörskontakter. Vidare har du kontakt med vår IT-support och finns som stöd vid frågor och beställningar i verksamheten. Du kan även komma att stötta chefer vid dokumentation av avvikelser samt ha hand om schemaläggning och personalplanering där du samverkar med våra upphandlade bemanningsföretag.
Du kommer att vara delaktig vid introduktion av nya medarbetare där du ordnar med behörigheter samt har hand om post-och nyckelhantering. Då bilen är ett arbetsredskap för våra medarbetare kan arbetet även innefatta stöd vid leverans och skötsel av bilarna. Din roll hos oss är mycket viktig för att verksamheten ska fungera så väl som möjligt och vissa arbetsuppgifter kan ändras eller tillkomma under tidens gång.
Som ny hos oss och för att du ska känna dig trygg i rollen erbjuder vid dig en god introduktion. Dina arbetstider är dagtid måndag -fredag med möjlighet till flexibel arbetstid.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har vidareutbildning inom ekonomi/administration. Du har erfarenhet som administratör/närstöd inom hälso-och sjukvård eller vård och omsorg. Vidare kräver tjänsten att du har B-körkort och körvana. För att lyckas i rollen har du en god IT-vana och ska ha arbetat med att utbilda andra i IT-system. Det är meriterande om du har arbetat i IT-systemen Personec, Time Care, Proceedo och Treserva.
Arbetet kräver att du på egen hand kan ta självständiga beslut utifrån vad situationen kräver. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information samt ser möjligheter i förändringar. I din yrkesroll upprättar du tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt och organiserat. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och är professionell och positiv i ditt bemötande. Du visar intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
Låter detta som ett arbete för dig? Vi rekryterar löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.