Administratör/Närstöd till Dunfins vård- och omsorgsboende

Administratör/Närstöd till Dunfins vård- och omsorgsboende

Arbetsbeskrivning

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Välkommen till Dunfins vård- och omsorgsboende!
Vi söker en administratör med hög servicekänsla och en utvecklad administrativ förmåga till Dunfins Vård- och omsorgsboende i stadsområde Hisingen 2.

Vi söker dig som tycker om omväxling och har god kommunikativ förmåga. När du arbetar hos oss har du ett arbete där du kan göra skillnad för våra hyresgäster i deras vardag.

Dina arbetsuppgifter kommer innefatta administration i våra olika system. Ansvar för planering med inriktning mot vård- och omsorgsboende för att säkerställa att vi möter våra hyresgästers behov. I det dagliga arbetet är det du som skapar förutsättningar för en god planerad verksamhet med stöd av digitala planerings- och uppföljningssystem.

Du är en del av en gemensam enhet med två enhetschefer och en administratör. Din arbetsplats är förlagd på vård- och omsorgsboendet och dina arbetsuppgifter kommer att vara:
• På delegering av chef vara uppdragsmottagare i verksamhetssystemet Treserva
• Koordinera och planera för den dagliga driften för hyresgäster och för medarbetare
• Korttidsplanering (sjukfrånvaro, vab m.m.)
• Samarbeta och samverka med både interna och externa aktörer
• Uppföljning av verksamheten på uppdrag av chef
• Hantera beställningar och fakturor i Proceedo

I uppdraget kommer du att serva och stötta cheferna. Det är ett arbete som är varierande och där man får gå in i verksamheten där behovet är som störst.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha kunskap och erfarenhet av schemaplanering i Time Care Planering /Multi Access och Personec, då arbetet även innebär att lägga schema för verksamheten och samt goda IT-kunskaper.

Du ska ha gymnasieutbildning, gärna med administrativ inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Du behärskar svenska i tal och skrift . Du behärskar därtill Officepaketet. Det är ett krav att du har erfarenhet av att hantera Proceedo i rollen som administratör med beställningar och fakturor. Du ska även ha erfarenhet av Personec samt TimeCare och ha genomgått stadens bemanningsutbildning. Gärna erfarenhet av arbete i system kring daglig planering. Det är ett krav att du har goda kunskaper om den nya välfärdstekniken.

I rollen som administratör är det viktigt att du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll och kan skilja på sak och person. Du har en öppen och positiv attityd och har verksamhetens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört korrekt. Det är även viktigt att du kan balansera olika krav och behålla lugnet i svåra situationer.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024