Administratör/orderhandläggare till Cummins AB!

Administratör/orderhandläggare till Cummins AB!

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du noggrann, strukturerad och vill komma till ett av världens största internationella bolag inom dieselmotorer som just nu är i en expansionsfas där fokus ligger på grön teknik? Känner du dig även bekväm i det engelska språket så kan vi ha tjänsten som passar just dig!
Du kommer att bli anställd av oss på PerformIQ de första sex månaderna med sedan chans att gå över direkt till Cummins. Bolaget är internationellt där det finns chans att göra karriär i Sverige och i andra länder. Både vi på PerformIQ och Cummins har kollektivavtal med avtalsenlig semester, tjänstepension och friskvård.
Arbetsplatsen ligger ett stenkast från Märstas pendeltågsstation, det är ett glatt gäng kollegor i olika åldrar som varje dag arbetar tillsammans för att göra det bästa för kunden.


Personprofil
Tjänsten som administratör/orderhandläggare innefattar varierande administrativa uppgifter som att registrera serviceorder, fakturering, garantiärenden, samt följa upp beställningar av reservdelar. Det är meriterande om du har haft liknande uppgifter tidigare.
Du kommer till ett amerikanskt bolag där de flesta ärenden kommer vara på engelska. Cummins är just nu i en expansionsfas och satsar mycket på grön teknik för att världen ska få en grönare framtid.
Krav på person
Vi söker dig som tidigare har arbetserfarenhet av administration eller ekonomi. Du som person är noggrann, strukturerad, serviceminded och har en bra kommunikativ förmåga.
För att lyckas i rollen krävs vidare:
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Goda datorkunskaper
• Gymnasieutbildning
• Tidigare erfarenhet av affärssystem

Vi ser det som meriterande om du har:
• Arbetat med administration eller ekonomi tidigare
• Arbetat i datorprogrammet MOVEX eller SAP
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom administration och fakturahantering


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 7:30-16:30 mån-tors, 7:30-15:30 fredagar.
Plats: Östra Bangatan 18, Arlandastad

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos Cummins.
Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Filip Lundström på mailadress Filip.lundstrom@performiq.se.
Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i denna roll.


Företagspresentation
Cummins är ett amerikanskt multinationellt tillverkningsföretag som designar, tillverkar och marknadsför generatorer, motorer och turbosystem för kunder i 190 länder. De tillverkar motorer till exempel åt Freightliner och Western Star Trucks. Cummins Sweden levererar kompletta Cummins generatorer från 4kW till 3000kW för en mängd olika applikationer inklusive marin, detaljhandel, telekommunikation, olja & gas, datacenter, sjukhus, byggarbetsplatser och gruvdrift.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: orderadministratör, orderhandläggare, service, SAP, MOVEX, administration, ekonomi

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2021
  • Ansök senast: 19 november 2021

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


Product planner

Product planner

26 november 2024

26 november 2024