Administratör/orderhandläggare till kund i Södertälje

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

Är du en strukturerad och serviceminded person? Är du intresserad av mottagning- och orderadministration? Då kan du vara personen vi söker!

Nu söker vi en strukturerad och ansvarsfull administratör för vår kund som är ett av Sveriges ledande företag inom återvinning. De har idag drygt 1000 medarbetare på närmare 80 anläggningar runt om i Sverige. Nu söker de flera logistik- och orderadministratörer för arbete på deltid på deras kontor i Södertälje. Uppdraget startar i maj och beräknas pågå i ett år framöver. Du arbetar 8-17 vardagar, 1-5 dagar i veckan, beroende på hur behovet ser ut. I rollen som administratör/oderhandläggare kommer främst att hantera administrationen kring ordermottagning och orderhandläggning. Du ansvarar för ordermottagning och orderläggning via mail och telefon samt sköter övrig administrationen kring orderläggning. Du sköter också administrationen kring inlastningar/utlastningar från kunder samt egna och andra filialer. Exempel på arbetsuppgifter:

- Omklassning mot kund enligt reklamation från produktion
- Hantering av vägning i våglarm i Fire
- Förhandsavisering tull
- Avisering och arkivering
- Vidarereklamera interna och externa reklamationer mot kund
- Lägga in underlag i systemen utifrån särvägningar/transportdokument
- Skapa och maila mottagningsintyg till kunder i det fall detta önskas
- Prisbilagaupplägg och komplettering vid behov

Din bakgrund

Vi söker dig som har god datorvana, framförallt inom outlook och officepaketet och som är lättlärd i nya system. Då detta är en deltidstjänst krävs det att du som söker har en annan huvudsaklig sysselsättning, såsom exempelvis studier. Vi ser gärna att du idag är studerande inom logistikområdet. Har du tidigare erfarenhet av liknande tjänster är det starkt meriterande.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som administratör söker vi dig som är noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du har ett fokus i ditt arbete och klarar av att hålla flera bollar i luften. Vi tror att du är en positiv, organiserad och snabblärd person som gillar att hjälpa till där det behövs. Du har ett gott öga för detaljer och du är en ansvarsfull person. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Deltid/Södertälje

Tillträdesdag

Maj

Information

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka gärna in din ansökan redan idag så ökar du chanserna till jobbet!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 4 maj 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


Servicekoordinator till Sveba Dahlen

Servicekoordinator till Sveba Dahlen

15 november 2024