Administratör/Personaladministratör till Arbetsförmedlingen i Östersund

Administratör/Personaladministratör till Arbetsförmedlingen i Östersund

Arbetsbeskrivning

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Välkommen att söka jobb hos oss som Administratör/Personaladministratör

Arbetsförmedlingen i Jämtland/Härjedalen står inför en period med betydande utmaningar.

Det innebär att alla medarbetare kommer att behöva agera flexibelt både vad gäller arbetsuppgifter och arbetssätt.

Oavsett vilken enhet/sektion man tillhör och vilken roll man har kommer alla att behöva ha vilja och förmåga att verka i andra delar av vårt gemensamma uppdrag i länet. Vi är i färd med att organisera arbetet på ett nytt sätt där vår administrativa funktion blir en avgörande komponent för att helheten ska fungera. Vi kommer att ha programadministratörer och administratörer på båda enheterna (VO Ag/Sök) som jobbar helt integrerat oavsett organisatorisk tillhörighet.





Vem söker vi
Administratören har ansvar för att dokumenthantering och enklare ekonomiadministration genomförs på ett korrekt sätt, att meddela ansvarig handläggare eller chef när brister i beslut och underlag uppmärksammas samt initiera kompetensutveckling för att alltid ha uppdaterade kunskaper inom sitt område.

Det här är en del av tjänstens arbetsuppgifter:

Dokumenthantering: insortering, diarieföring, arkivering, gallring, beställning, postöppning/e-post och scanning.

Programadministration: medverka i beslutsprocessen för program- och anställningsbeslut.

Ekonomiadministration: leveranskontroll, fakturahantering och återkrav.

Chefsstöd: protokollskrivning/minnesanteckningar, uppdatera hemsida, hantera beslutsdelegationer samt ta fram underlag och uppgifter till chefen.

Informera/utbilda personal: kompetensöverföring till andra medarbetare vid behov.

(vad ska personen/personer arbeta med, arbetsuppgifter etc) 

 

Kvalifikationskrav

- Godkänd gymnasieutbildning
- Minst två års arbetslivserfarenhet där arbetet till största del bestått av liknande administrativa arbetsuppgifter.
- Kunskaper om dokumenthantering och diariefrågor.
- Mycket goda kunskaper i MS Office.
- Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift.

 

Meriterande kvalifikationer

- Arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från Arbetsförmedlingen eller annan offentlig sektor, alternativt att du innehar en anställning som administratör inom myndigheten.
- God läsförståelse i engelska.
- Förståelse för grunderna i enklare ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll.
- Utbildning eller erfarenhet i registrering
- Högskoleutbildning

 

 

Vem du är

Du är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, ansvarsfull och har en förmåga att arbeta självständigt. Hög integritet är viktigt. Du tar till dig och använder ny kunskap som du aktivt delar med dig av. Du är med och utvecklar verksamheten samtidigt som du är noggrann och medveten om vikten av god förvaltning. Du är förändringsbenägen samt har ett stort intresse för administrativt arbete.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

 

Vårt erbjudande
Tjänsten är en visstidsanställning till 2021-12-31 på heltid och tillträde enligt överenskommelse. Vi söker just nu 1-3 administratörer. Tjänsterna tillsätts under förutsättning av att erforderliga beslut fattas.

Organisatorisk placering kommer att vara både under verksamhetsområde Arbetssökande och Arbetsgivare. Placeringsort Östersund.

Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-12-16 märkt med Af-2020/0068 9904.

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga CV där du beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Urvalsfrågor samt eventuellt test förekommer i vår rekryteringsprocess, samt intervjuer och referenstagning.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024