Administratör/planerare

Arbetsbeskrivning

Arbete- och välfärdsförvaltningen består av Individ- och familjeomsorg, Stöd, service och boende samt Utbildning, arbete och förebyggande. Totalt är vi cirka 300 medarbetare som arbetar salutogent och lösningsinriktat med en kunskapsbas i metoder med vetenskaplig grund.

Vårt uppdrag är att hjälpa och stödja individer med sociala problem och/eller funktionssvikt, att arbeta förebyggande och främjande för att motverka utanförskap och sociala problem och genom studier eller sysselsättning hitta vidare ut i arbetslivet mot självförsörjning. Utifrån ett barnrättsperspektiv hjälper, stödjer och skyddar vi barn och ungdomar för att de ska kunna leva och utvecklas under goda och trygga förhållanden.

Vill du jobba hos oss på Service, stöd och boende (SSB) som administratör och planerare?
På arbetsplatsen arbetar en grupp chefer och administrativ personal i god samverkan med varandra, i gemensamma lokaler centralt i Sölvesborg. SSB innefattar bland annat boende enligt LSS, daglig verksamhet/dagverksamhet, personlig assistans, boendestöd och andra insatser inom LSS.
Du kommer att vara spindeln i nätet vad gäller bemanningsfrågor och schemaplanering i vår grupp! Det kommer även ingå löpande administrativt arbete.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna kommer att bestå av långtids- samt korttidsplanering av bemanning, schemaläggning, administrativt stöd till chefer i bland annat Visma och WinLas.
Att jobba med planerare är nytt för verksamheten, därför blir du en viktig kugge i att sätta det nya arbetssättet.
Du ska kunna jobba med logistik när det gäller att placera personal och känna dig trygg med att vara sammankallande för grupper i vissa sammanhang.

Du behöver en gedigen kunskap i det arbete som utförs inom SSBs förvaltning, för att kunna tillgodose förvaltningens specifika behov. Tjänsten kommer innebära mycket kontakt med människor i olika roller. Arbetssättet är nytt, så förändringar kan komma i ske i din roll.

KVALIFIKATIONER
Du behöver vara strategisk och trygg i din kommande roll som drivande i bemanningsfrågor och andra frågor som du ansvarar för, som till exempel schemaläggning.
I våra verksamheter sker förändringar ofta fort, därför behöver du vara flexibel och lösningsorienterad. Du behöver ha ett intresse för funktionsstöd i stort, samverkan och du måste gilla att arbeta med andra.

Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Erfarenhet krävs inom personalplanering, schemaläggning och löneadministration.

Meriterande är arbete i Time Care Pool, Time Care Access, Visma, WinLas och arbete inom funktionsstöd.

B-körkort krävs.

ÖVRIGT
I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här.

Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb

Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter till både Karlskrona och Malmö.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024