Administratör/planerare för vikariat till Västra Göteborg

Administratör/planerare för vikariat till Västra Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i en stadsdel där dina idéer formar framtidens välfärd? Västra Göteborg satsar stort på ett ledarskap där varje medarbetares kompetens ska tas tillvara. Tillsammans utvecklar vi kommunens service mot målet att göra Göteborg till en jämlik stad där alla kan leva ett gott liv. För att lyckas samverkar vi med många, som näringslivet och samhället i övrigt. Stadsdelen ligger i Göteborgs sydvästra del och ger service inom kultur och fritid, individ och familjeomsorg samt omsorg för äldre och funktionshindrade. Förvaltningen har runt 2000 anställda.

ARBETSUPPGIFTER
Välkommen att söka din nästa utmaning inom hemtjänsten! Nu söker vi en administratör med inriktning planering. Tjänsten är ett vikariat som pågår till 2021-08-31.

Tycker du om att arbeta med administration och planering av olika flöden? Ser du snabbt samband och hittar lösningar på komplexa frågeställningar? Då är detta uppdrag något för dig! Uppdraget utgår från vård- och omsorgsprocessen och har till uppgift att kvalitetssäkra planering och ge förutsättningar för en god verksamhet. För att kunna leverera en god och säker omsorg behöver hemtjänsten säkra sin planering av de insatser som ska utföras. Utgångspunkten för arbetet är den enskilda individens behov av vård och omsorg.

Rollen innebär att ta emot uppdrag i Treserva, hantera dagliga förändringar av arbetstider i Multi Access och den dagliga planeringen av insatser hos brukarna via Phoniro och Kompanion. Det handlar om att koordinera insatserna för den enskilde och medarbetaren så att planeringen blir kvalitetssäkrad och hållbar. Du kommer också vara insatt i bemanningsplanering utifrån bemanningskrav.

Som administratör kommer du att sitta på en av våra två hemtjänstcentraler tillsammans med enhetschefer, hemtjänstpersonal och administratörskollegor. Tjänsten kommer att innebära olika administrativa uppdrag exempelvis planering, telefon- samt resursplanerare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens med adekvat inriktning. För att arbeta som administratör hos oss krävs att du har erfarenhet av arbetsuppgifter inom administration.
Du behöver ha kunskap om schemaadministration och det krävs även att du har en förståelse för bemanning och planering i förhållande till budget.

För att utföra uppdraget krävs att du har en logisk och strategisk förmåga. Du är trygg och stabil och kan behålla lugnet även i stressade situationer samt har en god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt i det dagliga arbetet. Du ser möjligheter i komplexa situationer och har lätt för problemlösning. Eftersom du kommer att vara i kontakt med många människor har du en kommunikativ förmåga och trivs bra med att arbeta med människor både i personliga möten och via telefon.

Du är bra på att uttrycka dig i både tal och skrift. Grundläggande IT-vana är ett krav samt att du har erfarenhet av att arbeta med IT-baserade planeringsverktyg. Du har kunskap om det mobila arbetssättet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Phoniro och Kompanion.

Erfarenhet krävs.

För frågor om tjänsten kontakta enhetschef Nina Sjöberg 031- 366 43 64

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Friskvårdsbidrag samt friskvårdsprogram finns enligt stadens villkor om 1500 kr/år samt cykelbidrag om 1500kr/per vart tredje år samt även möjlighet till leasing av cykel enligt villkor. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.

Förvaltningen har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

Liknande jobb