OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.
Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.
Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod
ARBETSUPPGIFTER
Är det du som gör en hållbar arbetsplats med oss?
Som planerare har du en verklig nyckelposition i vårt boendestödsteam. Du arbetar nära enhetschef, stödpedagoger och medarbetare. Med individens behov av kontinuitet och kvalitet i fokus är din huvudsakliga arbetsuppgift att schemalägga beslutade insatser från biståndshandläggare i planeringssystemet PluGo. Du ansvarar även för att bemanna vid korttidsfrånvaro, lägga beställningar i Time Care Pool och göra omplaneringar vid behov. Du behöver samarbeta nära boendestödjarna och planerar schema i Time Care. Du har ett flertal andra arbetsuppgifter främst av administrativ karaktär så som att tillstyrka poster i Personec, sköta beställningar och inköp.
Välkommen med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs avslutad gymnasieutbildning och gärna ha relevanta eftergymnasiala studier (t ex inom logistik/administration).
Du har goda datorkunskaper i Officepaketet och gärna Excel. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete i IT-systemen Time Care Planering/Multi Access och PluGO Kompanion.
Du behöver kunna förstå förhållandet mellan de olika delarna som boendestödet styrs av, det vill säga socialtjänstens processer från SoL-beslut till verkställighet och avslut viktat mot behov, personal, verksamhet och ekonomi.
Du behöver snabbt kunna sätta dig in i arbetsuppgifterna och har ett engagemang och en vilja att utveckla och förbättra planeringen. Vidare har du en god och kommunikativ förmåga i både tal och skrift samt ha en god samarbetsförmåga och servicekänsla, att kunna ta in både medarbetares och brukares perspektiv är viktigt. Det ställs också höga krav på flexibilitet då arbetet kan innebära snabba förändringar och justeringar i planering, då du effektivt ska kunna prioritera vid hög arbetsbelastning. Det är viktigt att du är professionell och vågar stå för en åsikt eller ett beslut utifrån din ansvarsroll.
ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.