OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
På Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar cirka 85 kompetenta medarbetare i nära samverkan mellan olika verksamhetsområden. Vi arbetar med bygglov, planering av framtida bebyggelse, lantmäteri, geografisk information och miljö- och hälsoskydd. Till planavdelningen välkomnar vi dig som vill kombinera administration med att bidra till att underhålla och utveckla rutiner och digitala tjänster för planverksamheten. I tjänsten ingår även fakturering och ekonomisk uppföljning.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör/plankoordinator är du ett stöd till planverksamheten, särskilt i den löpande administration som finns i översiktsplan- och detaljplansprocessen. Diarieföring, utskick och arkivering tillhör de huvudsakliga arbetsuppgifterna. Du kommer också att arbeta med att underhålla, utveckla och strukturera planrutiner och dokumenthantering för de olika momenten i planprocessen inklusive digital arkivering. I tjänsten ingår även ekonomiadministration med fokus på fakturering och ekonomisk uppföljning. Även andra administrativa uppgifter kan bli aktuella som att t.ex. uppdatera information på kommunens webbplatser och hjälpa till med enklare digitaliseringsuppgifter knutna till GIS. Du kommer också få bidra till utvecklingen och underhållet av våra e-tjänster.
Du kommer att ha ett tätt samarbete med planarkitekterna och avdelningschefen inom de områden som du ansvarar för.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har utbildning eller kurser på eftergymnasial nivå inom administration, plan- och byggområdet eller ekonomi som är relevant för tjänsten alternativt motsvarande kompetens tillägnad genom arbetslivserfarenhet.
Vi vill att du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och det är meriterande om du har kunskap om samhällsbyggnadsfrågor, plan- och bygglagen samt tidigare erfarenhet av att arbeta med planprocessen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet alternativt myndighet. Erfarenhet av verksamhetssystem för plan- och byggverksamhet, program för ekonomihantering samt kunskaper om att underhålla hemsidor och intresse för digitala kartor är det en fördel.
Då kommunikation och dokumentation ingår i tjänsten krävs mycket god svenska i tal och skrift. Du har god datorvana och erfarenhet av ärendedokumenthanteringssystem.
Som person är du noggrann och har en god administrativ förmåga. Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete, följa upp och avsluta aktiviteter. Du är drivande och ansvarsfull med förmåga att utveckla och strukturera rutiner och dokumenthantering.
ÖVRIGT
Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för att planera den fysiska miljön i kommunen och arbetar med bygglov, planering av framtida bebyggelse, lantmäteri och geografisk information. Vi ansvarar också för att ge tillstånd och bedriva tillsyn i syfte att skydda hälsa och miljö. Vi drivs i vårt arbete av en vilja att bidra till utveckling, såväl våra kollegors som dem vi är till för, samhället och medborgarna.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.