OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för konst och kultur? Vill du vara med i planerandet och utförandet av Skandinaviens största biennal för samtidskonst? Då ska du söka den här tjänsten som administratör redan idag!
Om tjänsten
Vi söker nu en administratör som har erfarenhet av att arbeta med kulturproduktion och administration sedan tidigare. Vi söker dig som aktivt arbetar för att förnya formen för upplevelsen av kultur, och med stor uppfinningsrikedom och lekfullhet skapar möjlighet för gränsöverskridande möten mellan människor och konst. Du kommer agera administrativt stöd i produktionsarbetet inför och under utställningen 2022, samt vara med i utveckling och planering av programverksamhet och koordinering av samarbetsprojekt. OpenArt är en liten organisation där man får möjlighet att arbeta inom flera olika områden. Du kommer att arbeta nära OpenArts basteam och stötta verksamhetens olika områden genom hela utställningsprocessen.
Tjänsten är på 60% fram till och med september, sen går tjänsten över till 100% till och med sommaren 2022.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• kvalitativt administrativt stöd i utställningsproduktionen
• kontakt med och inhämtande av uppgifter från konstnärer
• samordning av produktionsarbete, utställningspersonal och schemaläggning, guidebokning
• utveckling, planering och koordinering av programverksamhet, inom och utanför utställningstiden
• planering och koordinering av samarbetsprojekt
• driva mindre projekt självständigt och som del av team
• praktiskt arbete
• diarieföring och arkivering
Kompetenskrav
• gymnasieutbildning inom relevant område, eller likvärdig erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• erfarenhet av produktionsarbete eller programverksamhet inom konst- och kulturområdet
• erfarenhet av administrativt arbete
• goda datakunskaper i Office365
Du som söker har ett stort och genuint intresse av samtidskonst med konstnären i fokus. Du arbetar lika bra självständigt som del av ett team, samt är engagerad, flexibel och ansvarstagande. Vi vill att du är driven och kan ta egna initiativ. Du har god kommunikativ förmåga och är också noggrann, systematisk och serviceinriktad. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift, på både svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av kreativ problemlösning
• erfarenhet av att driva mindre projekt
• god lokalkännedom om centrala Örebro
• kunskap inom Adobe CS (Photoshop, Illustrator och InDesign)
• erfarenhet av att arbeta med konstnärer i konstnärliga processer
• B-körkort
• konstutbildning
Omfattning och tillträde
Anställningsform: projektanställning
Sysselsättningsgrad: 60-100%
Tillträde: 1 maj 2021 (eller enligt överenskommelse) - tom sommaren 2022
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
OpenArt är Skandinaviens största biennal för samtidskonst och äger rum under 12 sommarveckor i centrala Örebro. En biennal som revolterar mot det tillrättalagda i konstvärlden, och i ett brokigt stadsrum uppmanar till kreativitet och ger oss möjligheten att uppleva konsten ur helt nya vinklar. OpenArt invaderar stadens gator, torg, parker, vattendrag, tar över kulturscener, köpcenter, fasader, Örebro slott och ger en bred konstpublik möjlighet att möta konst på oväntade sätt. Från hela världen bjuds konstnärer in, etablerade som up-and-coming, för att vara en del av OpenArt.
Placeringen är på OpenArt, Kultur- och fritidsförvaltningen, Örebro kommun.
Läs mer om vår verksamhet här!
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 april.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67