OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Leader Västra Småland går offentlig, privat och ideell sektor samman för att driva en långsiktigt hållbar landsbygdsutveckling. Till oss kan företag och föreningar vända sig för att söka Leaderstöd – och på så vis förverkliga sina projektdrömmar i vårt område. Att stötta dem som söker finansiering hos oss är ett viktigt uppdrag vi har.
Leadermetoden har funnits i över 30 år och används i hela EU. Leader Västra Småland är ett av Sveriges Leaderområden, och täcker kommunerna Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd och Jönköping.
Nu söker vi dig som vill arbeta administrativt hos oss på vårt kontor i Gnosjö! Som administratör/projektutvecklare hos oss arbetar du med handläggning av Leaderprojekt under hela processen från första kontakt med projektägare, ansökan med tillhörande handläggning, kontakter och uppföljning under projektets genomförande samt avslut och utbetalning. Uppföljning efter avslut ingår också i arbetsuppgifterna.
Arbetet innebär kontakt med flera olika målgrupper, till exempel ideella föreningar, företag och myndigheter. Som administratör hos oss kommer du särskilt att ha kontakt med Jordbruksverket.
Tjänsten är på 50%. Lön, arbetstider och tillträdesdag efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.
Din profil
Du ska ha kunskap och gärna erfarenhet av liknande arbete, samt vara noggrann och tålmodig. Som person är du utåtriktad och kan presentera både skriftligt och muntligt i olika sammanhang. Det är viktigt att du är samarbetsinriktad och driven med ett starkt fokus på uppdraget och vilka vi ytterst är till för.
Du har även för vana att planera ditt eget arbete och hålla de tidsramar som finns. Du tar ansvar för ditt arbete och kan självständigt driva det hela vägen från start till avslut.
Flexibilitet, lyhördhet, tålamod och lugn är nödvändiga egenskaper i kontakter med sökande organisationer och människor. Många typer av situationer uppstår och dessa måste kunna hanteras professionellt.
På vårt Gnosjökontor arbetar även verksamhetsledare och kommunikatör på deltid. Eftersom vi är få personer behöver vi kunna täcka upp för varandra. Det innebär att du också vid behov behöver vara en extra resurs i organisationen.
B-körkort och goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift är ett krav.
Arbetsuppgifter
Administrativt arbete, framförallt handläggning och dokumentation av Leaderprojekt.
Kontakter med projektägare, myndigheter mfl
Din uppgift blir också att tillsammans med kollegorna i ditt team ta fram material till styrelsen i samband med beslutsmöten
Uppdatera information på hemsidan vid behov
Presentera information i olika sammanhang och för olika målgrupper. Det kan handla om information som ska tillhandahållas våra kommuner, styrelsen eller projektintressenter.
Stötta andra anställda med material/fakta mm att använda i olika sammanhang.
Uppföljning och insamling kopplat till både statistik, projekt och annat för att kontinuerligt ge bild av verksamhetens nuläge och historia samt kunna se framtida möjligheter och vägar.
Projektutveckling