OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du kundorienterad och en duktig administratör? Som också drivs av att ge service och skapa goda relationer? Då kan du vara den vi söker!
Vi på Tillväxtverket arbetar för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och finansiering. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar är vår vision.
Om tjänsten
I rollen som receptionist/administratör ingår att bemanna receptionen i Stockholm och ta emot interna och externa besökare. Du kommer att hantera och fördela inkommande ärenden till enheten, posthantering, ta emot bud/leveranser och packa upp varor. I konferensavdelningen så arbetar vi med catering, möblering, hålla ordning i konferensrummen och andra gemensamma ytor. Även vanliga förkommande administrativa uppgifter som fakturahantering, beställningar och bokningar ingår i rollen. Du kommer tillsammans med din kollega att ansvara för den dagliga driften på kontoret i Stockholm samt vara ett tekniskt stöd vid konferenser. I rollen förekommer även arbetsuppgifter av vaktmästarkaraktär.
Ditt tjänstgöringsställe är: Södermalm i Stockholm.
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning inom relevanta områden kopplade till innehållet i tjänsten
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom konferens eller reception
• Goda kunskap inom Teams/SharePoint
• Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Följande är meriterande:
• Erfarenhet av konferensteknik eller annan teknisk kunskap som kan vara relevant för tjänsten.
• Goda kunskaper i Word och Excel.
Som person söker vi dig som är:
Serviceinriktad och tycker om att göra det lilla extra, är flexibel och kan prioritera om när så behövs. Du är kundorienterad och duktig på att skapa goda relationer.
Tillväxtverket är en modern myndighet som ligger i framkant när det gäller digitalisering och där det ges stora möjligheter till din personliga utveckling.
Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.
Anställningsform och sista ansökningsdag
Anställningen är en tillsvidareanställning och vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Sista ansökningsdag är den 2:e maj 2021.
Mer information och kontakt
För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta Enhetschef Marlen Eriksson, 08-681 91 22. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Åsa Söderberg 08-681 96 84. Fackliga företrädare är Imber Råbock, Saco, tfn 08-681 91 73 och Johan Thorell, ST, tfn 08-681 66 01. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, tester, intervjuer samt referenstagning.
(För rekryteringar i Stockholm eller Östersund: Vi sitter centralt i Östersund i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter). Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. Vi har även ett publikt intranät. Välkommen att läsa mer på våra medarbetarsidor.
Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.
Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!
I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.