Administratör/receptionist

Administratör/receptionist

Arbetsbeskrivning

Kundtjänst vid Kungsgärdets center

Våra 1650 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom specialiserad habilitering och vi ger råd på telefon via 1177 Vårdguiden. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster.

VI HOPPAS DU VILL VARA EN AV OSS OCH SKAPA MÖJLIGHETER!
Vi söker dig som med engagemang och drivkraft vill vara med i vårt arbete med att utveckla kundtjänst och vårt uppdrag. Vi erbjuder ett visstidsanställning på 80% under perioden 1 september till 31 augusti 2022.

Vi är ett litet glatt gäng receptionister och administratörer som utgör kundtjänst vid Kungsgärdets center. Vi är en viktig del av verksamheten eftersom vi är dem man ofta träffar först när man besöker eller på annat sätt kontaktar Kungsgärdets center.

Våra målgrupper som besöker oss är personer med fysisk funktionsnedsättning, så som hörsel- och synnedsättning samt rörelsenedsättning och/eller intellektuell funktionsnedsättning samt autismspektrumtillstånd. Vi ger även service till besökare till Kungsgärdets vårdcentral.

Vi har bekväm arbetstid med lediga helger och röda dagar, friskvårdsbidrag och möjlighet finns att träna i gymmet i vår källarvåning.

Uppdrag och verksamhet
Vi tillhör förvaltningen Nära vård och hälsa i Region Uppsala och tillsammans ser vi till att ge bästa möjliga bemötande och service till våra kunder. I uppdraget ingår mottagande och ankomstregistrering av patienter och besök, ge telefonservice och att hantera avbokningar och utlämning av förvaltningens tjänstebilar. Vi samarbetar med habiliteringens sekreterare med att hantera telefon under telefontid samt patientavbokningar innan telefontid. Vi ansvarar också för förvaltningens in- och utgående post, ser till att konferenslokalerna är i gott skick och att det finns fungerande utrustning. Utöver detta har vi även andra uppgifter som bland annat innebär både beställningar av förbrukningsartiklar samt fakturahantering.

Verksamheten är inne i en aktiv fas där vi under arbetar för en sammanslagning med receptionen vid Kungsgärdets vårdcentral och på så sätt skapa en kundtjänst för hela Kungsgärdets center. Inom förvaltningen ser man över de administrativa uppgifterna vilket kan leda till ett utökat ansvar för uppgifter inom administrativt chefsstöd och internservice

Region Uppsala och Nära vård och hälsa satsar på trygga anställningar och bra förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Din kompetens
Du som söker ska ha lägst gymnasieexamen och erfarenhet av arbete i kundtjänst, liknande den vid Kungsgärdets center. Erfarenhet av att beställa varor och hantera fakturor i Agresso är meriterande.

Som person är du är utåtriktad, tycker om att arbeta med människor och ser utmaningar som ett tillfälle att lära nytt. Du är tillmötesgående i ditt bemötande och har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är trygg och stabil och har lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter. Du anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap till mottagaren och förstår olika människors olika förutsättningar för att kommunicera och ta till sig information. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vill du veta mer?
Mer information om arbetet och verksamheten lämnas gärna av t.f. gruppchef Ingalill Löhman Hugg,
tel. 018-611 78 44.

Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan via länken nedan. Bifoga CV, kopia på utbildningsbevis och andra relevanta bilagor som styrker din kunskap och erfarenhet. Vi vill ha din ansökan senast 13 juni.


Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2021
  • Ansök senast: 13 juni 2021

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


Receptionist - intermittent anställning

Receptionist - intermittent anställning

18 november 2024

18 november 2024

15 november 2024