Administratör/receptionist

Administratör/receptionist

Arbetsbeskrivning

Enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga​ – det är vår vision! Konsument- och medborgarservices uppdrag är att underlätta för boende, besökare och företagare när de ska kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar stadens service. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar e-tjänster, ger metodstöd för serviceutveckling och samordnar och utvecklar externa digitala kanaler. Vi erbjuder även konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning och arbetar för mer hållbara konsumtionsmönster. Dessutom ansvarar vi för stadens överförmyndarverksamhet samt Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. Från och med 2021 driver vi också stadens medborgarkontor och har fått ett utökat demokratiuppdrag. Tillsammans med andra aktörer arbetar vi för att öka medborgares möjligheter till delaktighet och inflytande i demokratiska processer. På vår förvaltning är vi cirka 200 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg!
Är det du som gör jobbet enklare för andra? Är du en person med hög servicekänsla i kombination med god administrativ förmåga?
Vi söker nu två administratörer/receptionister till avdelningen för intern service på förvaltningen för demokrati och medborgarservice.
Du kommer tillsammans med övriga kollegor inom din avdelning att samarbeta kring olika arbetsuppgifter för att leverera god intern service till alla medarbetare inom förvaltningen demokrati och medborgarservice.
Arbetet innebär bland annat följande arbetsuppgifter:

- Traditionellt receptionsarbete; att hjälpa de besökare som kommer till vår reception så de hamnar rätt.
- Hantera påminnelsefakturor
- Hantera beställningar i Proceedo (t ex konferensbokningar)
- Vara behjälplig med ommöblering och service i vår egen konferensavdelning
- IT-kontaktperson (lämna ut IT-utrustning och hjälpa till att lösa enklare IT-relaterade problem)
- Samt övriga varierande administrativa arbetsuppgifter efter behov.
Tjänsten som administratör/receptionist är nyinrättad och under utveckling och andra arbetsuppgifterna kan därför också tillkomma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som lägst har en gymnasieutbildning.
För att lyckas i rollen vill vi att du har några års erfarenhet av receptionsarbete. Annan kund- och serviceorienterad verksamhet kan också vara likvärdigt.
För att trivas i jobbet måste du vara flexibel och ha en vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Att ge service i världsklass är för dig en självklarhet. Du har god samarbetsförmåga men kan även arbeta självständigt och ta egna initiativ och ta eget ansvar. Då arbetet innebär många olika kontakter med människor ställs stora krav på dig att ge ett gott bemötande till alla besökare.
Det är även viktigt att du klarar av fysiska arbetsuppgifter såsom flytt av möbler samt ta emot leveranser och paket av olika storlekar.
Vi vill även att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket samt god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska. Ytterligare språkkunskaper i andra språk än svenska och engelska är meriterande.
För denna roll så är ett krav att besitta en god datavana.

Utöver ovanstående kvalifikationer så lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi vill att förvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler och vi har medarbetarförmåner så som, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Arbetstiden är schemalagd mellan 8.15-16.45

Sammanfattning

Liknande jobb


Ambulerande receptionist

27 december 2024

Extrajobb som receptionist

Extrajobb som receptionist

23 december 2024

23 december 2024