Administratör/receptionist till socialförvaltningen

Administratör/receptionist till socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Trivs du med ett flexibelt och omväxlande arbete? Är du trygg i dig själv och i din yrkesroll och är en god kommunikatör med ett prestigelöst förhållningssätt? Är du dessutom nytänkande och vill vara med och bidra till utveckling av nya arbetssätt? Då kanske det är just dig vi ska välkomna som vår nya administratör/receptionist till socialförvaltningen!

Den första september 2021 bildade vi en ny enhet inom område myndighet på socialförvaltningen som heter Enheten för familjemottagning, familjerätt, administrativt stöd och Länsjour Södermanland. Enheten har en viktig roll mot medborgaren i form av ett gott första bemötande och en rättssäker handläggning med hög kvalitet. Vi arbetar utifrån ett familjeorienterat arbetssätt och vårt mål är att möta varje medborgares behov och utifrån medborgarens förutsättningar möjliggöra en utveckling till att bli mer självständig. Varje team har en teamledare som ansvarar för den dagliga arbetsledningen.

Vår enhet är organiserad i fem team:

• Familjerätt bestående av elva socialsekreterare.
• Familjemottagning bestående av elva socialsekreterare.
• Administrativt stöd, myndighet bestående av sex socialsekreterare.
• Administrativt stöd, service bestående av sex administratörer och två vaktmästare.
• Länsjouren Södermanland bestående av nio socialsekreterare.

ARBETSUPPGIFTER
I den här rollen kommer du att vara ett administrativt stöd inom enheten, förvaltningen och gentemot våra medborgare/besökare. Dina främsta arbetsuppgifter består av:
• Behandling av egenavgifter, exempelvis uträkningar och fakturaunderlag.
• Arkivering.
• Receptionsbemanning.
• Posthantering.
• Beställningar och leveranser.
• Mottagande av nyanställda.

Andra administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma beroende på behov. Du sitter i receptionen en stor del av dagen, där du även kommer att arbeta med administrativa uppgifter. Möten med människor i kris kan förekomma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Avslutad gymnasieutbildning.
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
• Goda IT-kunskaper (Word, Excel och Power Point).
• Minst ett års erfarenhet av serviceyrke eller yrke där du är van att bemöta människor.

Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.
• Utbildning i bemötande och inkluderade arbetssätt.
• Flerspråkighet som till exempel finska, arabiska och somaliska.
• Eftergymnasial utbildning med inriktning administration, personal, offentlig förvaltning, ekonomi eller annat som kan bedömas likvärdigt för uppdraget.
• Erfarenhet av att arbeta i reception/expedition.

Som person ser vi gärna att du är serviceinriktad och har ett sinne för praktisk problemlösning, även att du kan bemöta alla typer av människor. Du kommer bestå hela verksamheten med god service, vilket kräver att du har social kompetens, är flexibel i ditt arbetssätt och samarbetar bra med andra.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Socialförvaltningen ansvarar för arbetet med att skapa social trygghet för barn, ungdomar och vuxna. Målet är att arbeta för att uppnå social uthållighet. Inom socialförvaltningen bedrivs kvalificerat och välutvecklat socialt arbete. Förvaltningens arbete innehåller både myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser för barn, ungdomar, vuxna och familjer.

Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Helena Swärd
016-7102573
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Hanna Söderberg

Rekryteringsenheten
016-710 70 77
Enhetschef Vuxen- och beroendeenheten Tarja Hyvönen Sjögren
016-7101592
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67 (sem. v.32-34)
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37 (sem v.32-33)
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Malin Gustafsson
016 710 28 13
Rekryteringskonsult Julia Mortimer
016-710 12 37

Sammanfattning

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Extrajobb som receptionist

Extrajobb som receptionist

23 december 2024

23 december 2024

Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024