Administratör/registrator

Arbetsbeskrivning

Myndigheten för psykologiskt försvar värnar det öppna och demokratiska samhället och den fria åsiktsbildningen genom att identifiera, analysera och bemöta otillbörlig informationspåverkan och annan vilseledande information som riktas mot Sverige eller svenska intressen. 




Myndigheten leds av en generaldirektör och har drygt 50 anställda.

Huvudkontoret finns i Karlstad och myndigheten har även kontor i Solna.

Den administrativa avdelningen består av tolv personer och ansvarar för ekonomi, juridik, HR, kommunikation, arkiv och registratur, reception, vaktmästeri och IT-stöd. Avdelningen stödjer även myndighetsledningen i olika avseenden.

Nu söker vi ytterligare en registrator/administratör till kontoret i Solna.

Arbetsuppgifter
Arbetet hos oss är varierande och utvecklande, varje dag finns behov av vår professionella service och kunskap. Vi ser till att ha kul på jobbet och jobbar tillsammans och hjälper varandra.

I din roll som registrator kommer du att arbeta med posthantering, registrering och distribuering av inkommande och utgående handlingar. Din uppgift blir också att ge stöd och service till våra handläggare i dokumenthanteringsfrågor. Vidare kommer du att få hantera förfrågningar från allmänheten gällande utlämnande av allmänna handlingar.

I arbetsuppgifterna kan också ingå att:

- Delta i arbetet med att hitta nya effektiva arbetssätt inom informationshanteringsområdet.
- Utbilda/handleda handläggare i diarieföring.
- Ta emot externa besökare, reception och sköta administration i samband med möten.
- Svara för inköp och avrop från ramavtal.
- Vara sekreterare och sammankallande för myndighetens insynsråd.
- Delta i planering och genomförande av evenemang, utbildningar och konferenser.
- Administrera resor.
- Delta i övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Detta arbete kräver:

- Slutförd gymnasieutbildning.
- Goda kunskaper inom Office-paketet.
- Flera års erfarenhet av arbete som registrator/administratör inom offentlig förvaltning.
- Erfarenhet från att ha arbetat i ärendehanteringssystem.
- God förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Meriterande:

- Diplomerad registrator eller annan utbildning inom dokument/ informationshantering eller arkiv.
- Erfarenhet av arbete med säkerhetsskyddsklassificerade- och sekretesshandlingar.

Personliga egenskaper
Att samarbeta och att lämna bra service är viktigt för dig. I ditt arbete är du noggrann, engagerad och har en strävan efter att ständigt utveckla arbetssätt. Du agerar professionellt och etiskt med gott omdöme och med tydlig utgångspunkt i den statliga värdegrunden samt med en grundläggande säkerhetsmedvetenhet. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Tjänstgöringsort är Solna men resor till huvudkontoret i Karlstad förekommer. Anställningen är tillsvidare på heltid och provanställning kan komma att tillämpas.  Vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Myndigheten är en del av Sveriges totalförsvar och tjänsten medför därför krigsplacering.

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024