Administratör/registrator Hamn- och gatuförvaltningen

Administratör/registrator Hamn- och gatuförvaltningen

Arbetsbeskrivning

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?



ARBETSUPPGIFTER
Förvaltningen behöver förstärkning till ekonomi- och administrationsavdelningen där du kommer att utgöra ett administrativt stöd till förvaltningens avdelningar. Tjänsten är en visstidsanställning, med möjlighet till förlängning. I denna tjänst ingår bland annat följande arbetsuppgifter;

• daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
• aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
• bevaka och sköta leverantörsfakturor och kundfakturor, personaladministration, felanmälningar och diverse beställningar
• bemanning av registraturen under expeditionstid vilket innebär kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen

Utöver detta kommer vissa andra administrativa arbetsuppgifter att ingå. Arbetstiden och omfattningen av tjänsten kan diskuteras men vi ser gärna att du kan jobba större delen av sommaren.





KVALIFIKATIONER
Du har utbildning inom arkiv- informationshantering, offentlig förvaltning eller annan eftergymnasial utbildning som vi bedömer som likvärdig, alternativt erfarenhet av nedanstående arbetsuppgifter och IT-stöd. Har du även erfarenhet av att arbete inom offentlig sektor så är det värdefullt för oss.

Som person är du serviceinriktad, strukturerad och kan ta eget ansvar. Du har mycket god administrativ förmåga och lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Vår ärendehantering och ekonomihantering är digitaliserad och integrerad i systemen Public 360, Topdesk, Proceedo och/eller Visma RoR. Det är meriterande för tjänsten om du är en van användare av olika IT-stöd och med lätthet kan sätta dig in i nya system.
Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.


ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Förvaltningschef Stefan Eglinger
0340-881 45
Sveriges Arkitekter Andreas Lindqvist
0340-882 73
Vision Marie Gunsell
0340-881 30
Kommunal Tore Johansson
0340-882 74
Projektchef Martin Johansson
0340-881 33
avdelningschef och stadsträdgårdsmästare Liv Sonntag
0340-882 72
Kommunal Kristina Lundgren

Vision Ann-Sofi Berntsson
0340-88723
tf avdelningschef Liv Sonntag
0340-882 72
strategisk trafikplanerare Magnus Johansson
0340-886 45

Sammanfattning

Besöksadress

43280
None

Postadress

None
Varberg, 43280

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024